måndag 29 oktober 2012

Och där gick musten ur mej....

Efter en extremt stressig dag på jobbet (positiv stress dock och jag älskar när jag måste ha eld i röven!;-)) Kommer jag hem och har fått ett brev från försäkringsskassan som gör mej så in i baljan arg... Första månaden gick jag på praktiklön/aktivitetsstöd på jobbet. Vilket innebär att jag har min stämplingslön på 9200 kr. Det tog så där 4 veckor för dem att betala ut mina pengar som jag kommer att få imorgon (Börjar bli dax nu med tanke på att jag fick en sista stämplingslön i mitten på september på ca 4500 kr. Lite ihåligt i plånboken nu och hade jag inte haft Jonas så hade jag och barnen förmodligen fått äta nudlar varje dag...:-/)
Iallfall så hade idioterna på försäkringskassan beslutat att de inte skulle betala ut någon lön till mej från den 17-19 oktober. De står inte varför de har beslutat detta. Utan bara att jag kan överklaga om jag vill. Fy fan va arg jag blir. Under dessa 3 dagar har jag ju varit på mitt jobb och jobbar 6:55-16:00 varje dag. Så mina 480 kr/per dag *3= 1440 spänn tänker de inte betala ut...
Jag är så arg så att jag kokar.
Gissa om jag kommer att överklaga och ni kan räkna med att de kommer att få höra min ljuva stämma i telefonen imorgon. Jävla idioter som sitter och bestämmer sånt....Fan va jag hatar dessa system... Men det är säkert någon tjock gubbe som sitter där på sin stora feta röv med sin feta äckliga lön och tar beslut om sånt... *skriker av ilska*
När jag var som argast åkte jag iväg och tränade ur lite frustation och ilska och nu sitter jag här nyduschad och musten gick precis ur mej som synes på bilden;-)
Hade jag rökt nu så hade jag rökt 10 cigg på en och samma gång för så arg är jag.... Fan, fan, fan för detta jävla system...
Jag hoppas att jag aldrig mer i livet kommer att bli arbetslös, ALDRIG. Vill aldrig mer hamna i dessa system. *suuuuuuck*


8 kommentarer:

  1. Tackar min lyckliga stjärna för att jag inte har behövt hamna i deras system... peppar, peppar. Men har goda vänner som har det och kommer ibland i kontakt med detta via jobbet.

    På dem bara, ge dem vad de tål. Det ska inte behöva vara såhär.

    Lycka till!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. usch :( hoppas dom har ngn bra förklaring till detta!

    SvaraRadera
  3. Jag är precis på väg in i det systemet igen... Finns nästan inget som ger mig så mycket ångest över att bli arbetslös (oj, arbetssökande...) som det. :-(

    Jag är väldigt glad att du fått jobb så jag har en mindre att dela skiten med. :-)

    Hoppas det sista löser sig snabbt och lätt för dig också.

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  4. Har haft mima turer med fk... De gör allt för att suga ur varenda krona känns det som. Ge dig inte (det tror jag heller inte att du kommer göra) men det är förjävligt att det ska vara nödvändigt. Idiotsystem med en massa krångel är vad det är. Go get them!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men va fan... kan dom göra så ? eller ja, det är klart dom kan, det är ju FK - dom gör ju ALDRIG något enkelt :(
    Stå på dig !!

    Tack snälla för peppande ord !
    Jag behöver de för att inte latmasken ska överta min kropp igen, men jag lovar, att springa är fortfarande inte kul och jag flåsar som en gammal hund i spåret ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Peppar peppar så har jag inte hamnat där.....än men man har ju hört dessa vidriga historier ett flertal gånger, att de bara får bete sig hur som helst hade det varit tvärtom ja då j-lar. Mitt i allt skit så vill jag i alla fall säga att du har väldigt snygga glasögon ;)

    kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Peppar att det löser sig. Vet bara vilka handläggningstider det är för att t.ex. få sjuklön och så vidare efter 14 dagar. De verkar tro att man har pengar i överflöd!

    SvaraRadera
  8. Känner din ilska ända hit och förstår den fullt ut. Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!