måndag 1 oktober 2012

En jäkla tur och en jäkla god mat!

För er som inte ser det... Bilden föreställer mej när jag kysser min kära bil! Jojomensan, den får en rejäl kyss av mej idag trots att den förmodligen kommer att kosta oss massor av tusenlappar.
Idag har vi haft en sjuk jäkla tur...
Jag visste att det var några saker som behöves fixas på min bil, bland annat kammremen...
Ja och ni vet hur det är, så länge den rullar så är man glad och jag har tänkt på att lämna in den, men sen har det inte blivit av...
Tur att jag har Jonas som fixar en tid på bilmecken då. Japp för idag tog han med den till bildoktorn och gissa vad? När han öppnade motorhuven så var typ kammremen så sönderstrasslad och hade jag åkt i ett större gupp med bilen, så hade förmodligen kammremen sagt "pang" och det hade de slagit sönder hela motorn och då hade det blivit skroten för min lilla pärla....
Ibland ska man ha tur (eller tur i oturen kanske man ska säga) Fy attans va det är dyrt med bilreparationer...
Nu hoppas jag att den åter kan rulla måååånga tusen mil innan det är dax att lägga mer pengar på den!
Innan träningen ikväll slängde jag ihop lite mat. Japp man tager vad man haver och jäklar i min låda va gött det blev!
Jag har ju mina veckoplaneringar på maten, men ibland är det skönt att hamna utanför dom ramarna och då liksom ta det man är sugen på;-)
Så ikväll fick familjen smaska på:
6 laxbitar
ett pkt cantadou örter/vitlök
ca 3-4 dl grädde
kantareller om man vill;-)
salt och peppar
Blanda ihop osten och grädden och häll över den på laxen och kantarellerna och skjuts in i ugnen på 200 grader i ca 25-30 minuter
Ät med potatis eller som jag, blomkål eller vad du nu tycker smakar gott!;-)
Älskar när det är lättlagat och jag älskar när det oxå blir gott;-)!

5 kommentarer:

  1. Skönt när man har lite ibland!
    Lax är ju så gott och enkelt är bäst :)

    SvaraRadera
  2. Vilken himla tur med bilen!
    Och vilken himla god mat du har lagat!
    Copy på den!

    SvaraRadera
  3. Himla tur med bilen, tyvärr så vet jag hur det är när kamremmen pajar :(

    SvaraRadera
  4. Vilken tur och attans vilken go mat! Det ska jag göra någon dag, tack för receptet! :-)
    Kram kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!