torsdag 11 oktober 2012

Från ek till vitt!

När vi gjorde om köket i våras, slängde vi ju ut vårt gamla ovala vita köksbord som hade blivit ordentligt tilltuffsat efter 3 små kottars kladdandet och annat smått och gott på skivan. I all hast köpte vi ett ekbord av våra kompisar som vi skulle ha tills vidare tills vi hittade det bord som vi ville ha!
I onsdags var Jonas i Varberg och då tittade han in hos min pappa och de hade bytt ut sitt relativt nya köksbord och det fick då följa med hem till oss!
Så här såg det ut innan...
Och så här ser det ut nu! Vi hade tänkt oss att investera i ett större matbord egentligen. Men gratis är gott som bekant och då tog vi ju så klart detta bordet;-) Vi ska bara köpa till inläggskivor och ev köpa till 2 nya stolar och vips så har vi fått oss ett större matbord med plats för 8-10 personer!;-) I löööv!
Som sagt en ny inläggskiva, 2 par nya stolar och ev en ny matta. Sen är jag nöjd! Jo och så klart måste jag hitta en snygg duk! Den vita skinnduken som var på innan passar ju så klart inte på ett vitt bord.. Får nog fräsa upp till grannbyn imorgon och investera i en svart skinnduk!;-)
Nu står veckostädning på schemat... Mindre roligt...
Tack snälla pappa och Ann-Britt för det fina bordet!

8 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med vitt!
    Men så gillar jag ek också i och för sig. Bara inte furu (som tydligen är på modet igen hörde jag på radion idag...) :-O

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad det blev! Mycket snyggare :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad! Vitt blir ju så snyggt och ljust! Jag drömmer om mitt blivande matrum... Tills dess har vi arvegods från makens gudmor. Visserligen fint men inte alls den vita ljusa stora matssalsgrupp jag vill ha.

    SvaraRadera
  4. Snyggt!! Och vilka snygga stolar!! Var hittar man dem??

    SvaraRadera
    Svar
    1. På mio! Men fick reda på att de även finns på jysk precis likadan, men för halva priset...
      Kraam K

      Radera
  5. Snyggt! Vitt är snyggt!!! :-)

    SvaraRadera
  6. Oj vad snyggt=)) Gillar verkligen stilen, och nu blir jag ju så sugen på att byta ut vårt köksbord;) Önskar dig en skön helg efter veckans jobb och att solen visar sig=))Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!