söndag 7 oktober 2012

Energilös....

Hurtbullen som levt i mej i flera månader har gått och dött. Ja stendött faktiskt och istället har den största av den största latmasken flyttat in i min kropp...
Latmasken är en riktig energitjuv och gör mej alldels energilös och trött. Jag hatar att känna mej så här orkeslös. Men jag vet att det är latmasken i mej som gör att jag blir så här. Ja för hade jag istället satt på mej löpardojjerna och tagit mej en liten löpartur ikväll, istället för att hälla upp det där glas vinet och sjunka ner i den varama sköna soffan. Ja då hade jag inte varit så här energilös. Nej då hade förmodligen endorfinerna sprutat ut genom öronen och jag hade känt mej pigg och glad..
Jag är otroligt trött, har varit det hela helgen. Vilket har resulterat i att jag känt mej en gnutta ledsen och lite grining. Nej det är fan ta mej inte lätt att vara kvinna och ha hormonerna utan på kroppen som springer som små galningar...;-)
Även om jag varit orkeslös hela långa helgen så har jag fått en del gjort, iallafall idag.
Nu kan vi åter se genom fönstrena här hemma, ja iallafall på nedevåningen. Jösses så rena och fina de blev! Skäms för att erkänna det. Men jag tror inte jag tvättat dom på ett år, så det var verkligen dax nu;-)
Sedan har jag veckohandlat och lagat lite av veckans goda mat, bland annat kalops och köttbullar!! Kan lova att kalopsen blev väääldigt god och köttet blev sååå mört efter 2½ timmars kokning att det bara fölll sönder i munnen! Eftersom att jag aldrig riktigt kan hålla mej till recept, så kör jag på en liten egen variant av kalops, med massor av grädde i;-)
Sedan har vi varit hos bästa Hanna och Affe och fikat, lekt och pratat oss igenom eftermiddagen!!! En skiva av nybakad banan och chokladkaka slank ner i magen, mums va god den var!!!
Några som absolut INTE är energilösa är dessa små grabbar.. Nej de hjälper gärna mamma i köket och hänger och slänger sig i kökets luckor och hyllor!;-)

Nu ska denna trötta människa gå och chocka kroppen och krypa ner i loppelådan (som underbara Madde brukar kalla sängen;-)) Tycker loppelådan låter hemskt mysigt;-)
Natti natt på er alla söta! h

6 kommentarer:

  1. kroppen kanske bara behöver lite extra vila just nu!
    hoppas du blir piggare snart och du fick ju faktiskt gjort en massa ändå :)

    SvaraRadera
  2. Att ha fixat lite av veckans mat är ju kanon!
    Jag tror att det är din kropp som säger ifrån att den behöver vila en stund. Du har ju gått från en dag till nästa och börjat jobba, samtidigt som allt det där andra ska skötas också, som du har gjort innan. Även om du får mer hjälp hemma nu så är det jobbigare än man tror att arbeta ;-) Även om det är störtkul. Passa på att vila ett par dagar så ska du se att energin kommer tillbaka.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Och där... precis där...!
    ...kom det dålig samvetet över att mina fönster är ogjorda även denna helg...
    Ja ja, jag hinner väl... Men skönt för dig som har det gjort!! :-)

    Och orken ja, den tröt här också en sväng...men med lite hälsokost piller i denna kropp då susar jag fram igen...;-) Så ett hett tips är att surfa in på vitaminvaruhuset.se och knapra lite tillskott så här när mörkret kryper på...

    Kram kram på dig och sov så gott!

    SvaraRadera
  4. Jag anlitade vår städtjej nu vid skolstart för att puttsa fönstren, hade inte gjort det sen vi flyttat in för 3 år sen.... :)

    SvaraRadera
  5. Naaawh! Sötis!
    Hoppas du fick en god nattsömn i loppelådan!!
    <3

    SvaraRadera
  6. Kan hända att det är mörkret och hösten som gör os ALLA trötta!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!