fredag 26 oktober 2012

Nästan lite julkänslor...

Igår kom de allra första snöflingorna här i byn! Ungarna jublade och rotade genast fram overaller, mössor och vinterjackor och rusade ut!
Nu är det inte mycket kvar av de vita guldet, men det är kallt och jag håller på att frys röven av mej här på jobbet... (Lastar in och ut på lastbilar... Så jag är ute en del...)
Om jag tycker att -5-7 grader är kallt, hur i hela friden kallt kommer jag då att tycka i vinter när det kanske blir -20?;)
Igår när det snöade så letade det sig genast in julkänslor i kroppen och jag blev så där alldeles pirrig i kroppen;)
Hoppas dock att vi får en vit jul iår och inte en grön som förra året... Ja jag vet att jag är knäpp som sitter här och tänker på julen, men det är ju bara dryga 2 månader kvar till jul!;)
Så här vackert är det just nu utanför mitt jobb!!!
Idag är det freeeeedag!!! Lövlie!!!;) ja ifall att ni skulle ha missat det, så är det ju bra att jag påminde er;)

5 kommentarer:

  1. Jag får också julkänslor när snön faller :-) Dock värmer jag mig med att vi åker till solen över jul och nyår. Men julpynta tänker jag göra i varje fall!

    SvaraRadera
  2. Nej, Julkänslor är FEEEEL Karro! *fniss* (Eller inte). Men nej, höst ett tag till tack! :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Ja jag får också detta! Började på en gång fundera över julbak

    SvaraRadera
  4. För två månader sen var det "sommar", om två månader är det vinter (hoppas jag). Känns helt rätt. :-)

    Har tänkt börja göra julkort jättelänge, kanske borde komma igång nu snart. ;-)

    /Emma

    SvaraRadera
  5. Va mysigt med lite snö. Det vill jag också haaa!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!