måndag 29 mars 2010

Sjuksköterska???!!!

Jag sitter här och tänker på vad jag ska och vill göra när jag blir stor. Jag kommer fram till att jag nog vill jobba inom vården, alltså inte med gamla utan mera på en akuten eller någon avdelning där det händer saker....
Jag tror att jag skulle trivas väldigt bra med det och tror att jag passar att jobba som sjuksköterska...

Nu ångrar jag mej och känner mej nästan bitter för att jag inte pluggade när jag var yngre och innan jag hade villa, Volvo och barn. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok....

För 10 år sedan visste jag inte vad jag vill bli. Jag var inne på att börja plugga och då ville jag bli lärare. Tack gode gud för att jag inte gjorde det, hade inte passat mej alls att stå där och lära ut saker med mitt tålamod;-)
Visst skulle jag kunna börja plugga den dagen det är dax för Fabian att börja på dagis och det åter står söka jobb på mitt schema. Men jag vet inte riktigt om jag är beredd att ta den smällen att plugga i 4 år när man har så små barn hemma. Jag tror att de kan bli ganska tufft att göra det. Men visst, vill man något riktigt mycket så är de klar att man klarar allt!!

Det känns nu att jag varit hemma i 2 år för jag har aldrig känt ett sådan sug efter ett jobb. Att bara få komma ut och träffa människor och att bara få vara vuxen för ett tag kan göra ganska stor skillnad känner jag nu... Men jag är oerhört tacksam att man kan och får vara hemma med sina barn så här länge som jag har gjort och kommer att få göra....

Oj nu snöade jag in på något annat som vanligt;-)
Nu ska jag fundera vidare på vad jag vill göra när jag blir stor om det nu inte blir plugg. För den delen har jag ju 1½ år kvar att fundera på innan Fabian ska in på dagis;-)!!!

2 kommentarer:

  1. Aldrig för sent att plugga! Bara man vill så går det. Viljan är viktigast. Jag satsar på ett slut betyg nu , sen blir det ssk :)
    Jättekul att plugga nu när man är mer mottaglig för det.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Karro! Vill bara säga att plugga med små barn är SuPER! Jag är så GLAD att jag pluggade när Tilde var liten. Jag kunde planera min tid mycket själv och hon behövde aldrig gå jättelånga dagar på förskolan! Man kan vara ledig nån dag ibland om man varit flitig! =) Nu vet ju jag att du har tre barn och inte ett som jag hade när jag pluggade! Iofs var jag helt ensam med mitt barn! Man får ta studierna som ett jobb! Bestämma sig att man sitter med plugget mellan typ nio och tre! =) Hur du nu än gör! Lycka till! Kraaaaaaam

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!