onsdag 24 mars 2010

Något att tänka på....

I aftonbladet igår var det en artikel som jag fastnade för. En man hade kommit med förslaget att man kan få sin aska uppskjuten i luften med hjälp av fyrverkeri

Jag har alltid sagt att när jag dör så vill jag att min aska ska bli spridd i havet, för där kan jag flyta runt och vart än mina nära och kära än befinner sig i världen så är jag alltid där och med dem!
Jag kan då flyta runt i jordens magnetiska fält,för det är dit alla själar åker.

Jag tror ju på att när man dör så kommer man till himlen, och smidigare sätt att komma till himlen finns ju inte;-)

En grav är så många måsten och det är alltid "någon" som måste ta hand om den. Då är ju detta sätt med att sprida askan perfekt!!

4 kommentarer:

  1. Håller med, vill oxå få min aska spridd på havet, helst på "min" strand på öland, där jag tillbringade alla mina somrar när jag växte upp. Men jag hoppas det dröjer många, många år för jag började LEVA så sent i livet...

    SvaraRadera
  2. Ja det låter ju härligt men jag vet inte om jag vill att allas aska ska flyta runt i havet eller dala ner på mig från himlen för det försvinner ju inte för att man skjuter upp det i luften....eller !? Bara en tanke...

    SvaraRadera
  3. Fast...allt som man skickar upp..kommer väl ner igen?

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid sagt att jag vill nog att det ska finnas något likt en grav.. eller en minnesplats! Men jag vill absolut kremeras (el. hur det stavas).. Först ska alla dugliga organ gå vidare och sen kremeras..

    Men det låter som ett ett fint sätt med fyrverkeri.. !

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!