måndag 29 mars 2010

Dag rapport!

Började dagen med att sova till klockan 10!! Alla barnen med, det har nog inte hänt på flera år. Det var välbehövligt men är ändå trött och ligger efter i mina sömntimmar...

När man sover så länge blir dagen väldigt kort. Vi hade tid på BVC klockan 11:45. Stressade dit med alla barnen. Det är som tajkon när vi kommer in springandes där och alla barnen skriker i munnen på varann;-)

Fabian hade växt 2 cm och gått upp 150 gram sedan förra veckan. Så han växer och mår bra! Han är fortfarande inte är uppe i Alfeds födelsevikt ännu. Jag kan inte fatta att han ens fick plats i magen ännu mindre fattar jag hur jag ens kunde klämma ut honom. När man tittar på bilden där jag sitter med Fabian så fattar man ju inte hur stora de är och jag kommer som sagt aldrig fatta hur Alfred fick plats...

Med risk att jag ska verka tjatig. Men måndag är en väldigt jobbig dag. Jag vet att jag själv valt att skaffa 3 små barn. Men just nu är 2 av dem väldigt krävande. Inte konstigt det med en sådan tråkig mamma som bara vill fixa och trixa med Douglas rum, men det vill absolut inte Alfred göra. När jag plockar fram eller bort något så drar han bara fram eller bort något annat... Då kan man lätt bli lite frustrerad och även barnen... Borde kanske gå upp och fixa det sista nu. MEN jag känner mej just nu lite lat och tv:n lockar mer;-)

Nu har ni fått en liten dag rapport från mej!!;-)

2 kommentarer:

  1. hej gumman!

    oj jaha hur kunde de bli så? att du gick över med andra och inte första?
    de säger ju att man brukar "härma" iaf de andra gravidteterna.. hmm.. förstår att det måste ha känts jobbigt!
    jag gick ju över 18 dagar med Oscar så egentligen var jag inställd på att gå över, men eftersom alla BM´s som jag träffat har lovat att jag skulle slippa det denna gång (eftersom han var så stor och sådär) så blev man rätt (MYCKET) besviken när man sitter här än en gång och alla säger åt en; ALLT ÄR NORMALT, BEBIS ÄR NORMALSTOR och ja, den kommer när den är redo.. Då blev man rätt less och är fortfarande, varenda dag..
    Ska till BM på torsdag och se, undra vart de ska skicka mig då, lär ju börja få gå på överburenhetskontroll med slutresultat; det börjar snart, det är på gång.. och så väntar man 2 veckor innan den kommer iaf..
    Vet precis hur det där slutar! Det känns som man känner igen sig redan :(

    Hoppas att du överlevde måndagen iaf, förstår dig.. är inte så lätt! Men skönt att ni fick sova ut iaf.. Själv har jag bara en och ibland räcker då det med.. Hmm..

    MÅNGA KRAMAR!!

    SvaraRadera
  2. Klart man måste få klaga lite även om man valt att skaffa barn, ibland så... är orken mindre än annars om man säger så! Men sova till 10, vilken lyx!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!