tisdag 28 februari 2017

Förr i tiden....

Alltså den här lilla människan kan ibland få en att känna sig uråldrig som en gammal dinosaurie....
Att man redan har åldersnojja så det skriker om det, ja det bryr sig inte en 7 -åringen ett dugg om;-)
Häromdagen när vi var ute och gick började vi prata om cyklar...
Då utbrister han: -Men mamma, fanns det verkligen cyklar förr i tiden när du var liten? Ha ha, om jag nästan puttade ner honom i diket? Japp! Om jag knappt visst om jag skulle skratta eller gråta? Japp!;-) 
Nä skämt o sido! Men jag skrattade nästan så jag kissade ner mej.. Lilla skitunge!
Jag tittade på honom medans jag skrattade och frågade om han menade allvar? Ja, sa han och såg på mej som om jag vore född på den tiden då vi vandrade runt barfota med en klubba i handen och fångade mat genom att slå ihjäl sitt byte och sedan fånga dem med bara händerna...
En annan dag frågade han: -Åkte ni bil när du var liten? -Nej, vi åkte häst och vagn! ;-)
Förr i tiden när du var liten.. FÖRR I TIDEN!! Herregud pojk, jag är ju för bövelen bara 37 år, inte 1037 år!;-)
Men visst är det charmigt med de små liven! De har liksom inte kommit till de där stadiet i livet med då och nu! De lever bara här och nu och har ett sju jäkla skönt och kravlöst liv!
Jag ska påminna honom den dagen han är 37 och fråga honom om han hade någon airbord, padda och telefon.. Tänk va han kommer skratta åt mej då! Tänk om 30 år hur ännu mer utvecklat samhället kommer att vara, både på gott och ont tror jag! Ja för visst utvecklas det snabbt nu! Och japp precis där kände jag mej kanske som 1037 år istället för 37 när jag kanske tycker att det möjligvis utvecklas en massa grejer i kanske möjligtvis för snabbt takt för att vi som människor ska hänga med i utvecklingen?
Ja ja, äsch skit samma, det ska jag inte ens gå in på för jag är så enormt okunnig på alla tekniska grejer så jag är den sista som ens ska uttala mej om utveckling och teknik!
Jag kan bara säga en sak: Det fanns både cyklar och bilar när jag var liten! Dock kom cykelhjälmen när jag var så pass gammal att jag vägrade använda hjälm! Så ja, lite gammal är jag väl ändå kanske?;-) Ha ha!

2 kommentarer:

  1. Haha det är roligt det där..... mina små sötingar påminde mig om att förr i tiden fanns det minsann 50-öringar och 25-öringar.... så visst har vi olika uppfattningar om "förr i tiden" ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha;-) UNDERBART! Visst är dom härliga barn! De är i alla fall ÄRLIGA!;-)

      Radera

Tusen tack för din kommentar!