lördag 17 december 2016

Förberedelser....

Eftersom att jag varit katastrofdåligt på att ha förberett på min bikiniform den här hösten, så har jag ändå förberett huden för soooool!
Ja usch, jag vill inte ens tänka på vilken urkass form min kropp är i just nu. De rinner ut lite var stan med fett.... Så här stora bröst som jag just nu har, var det fleeeera år sedan sist jag hade... Ja ha, ni som har små är säkert avundsjuka, men jag lovar det är fan inget att vara avis på....;)
Men som jag har mått den här hösten så har tyvärr inte träning stått på första plats, utan att må bra inifrån har jag fokuserat på! Va fan, orka liksom tänka på att man ska vara i perfekt form oxå.. Nepp... De får jag ta tag i sen! Ett steg i taget! Åh, Gud så vuxet de lät!;) Men jag måste börja gilla det jag ser i spegeln oavsett om jag tränar hur mycket som helst och ständigt tänker på vad jag stoppar i mej, eller ser ut så här... Vem är egentligen perfekt och när känner man sig egentligen perfekt? Tror aldrig jag gjort det oavsett om jag vägt 62 eller 82....
Ja ja, skit samma. Det var inte de jag skulle skriva om.. Jo jo, jag vet ju hur jobbigt det kommer vara de första dagarna i Thailand när man står där halvfluffig och vinterblek. Men grejen är den att efter 2 veckor i bikini så tänker man inte ens på att man är halvnaken..
Nä just ja, nu skulle jag släppa de där!;)
Jag har som sagt iallafall förberett min hud för den kommande solen! Käkat dessa tabletter; maxsol! Har inte en blekaste om de funkar eller ej? Men när jag surfat runt och läs så ska dessa hjälpa till så man inte bränner sig så lätt och att även brännan skall hålla sig! Om nu detta är sant, så är de underbart ju! Har käkat dessa i över en månad nu!
Jag skrubbar även min kropp en gång i veckan o har gjort hela vintern! Tänker mej att många döda hudceller ska försvinna och göra plats så ny och fräsch solbränna får plats!
Sen har jag booztat den med både lotion och olja!
I går var jag även på Apoteket och investerade i lite solkrämer och medikament för mage och kropp!
Kan kanske behövas! Ja solkräm vet vi ju behövs! Hög faktor! Smörjer ALLTID in mej/oss! Är livrädd att bränna oss... Hudcancer, usch och fy.. Det finns tyvärr alldeles för nära oss i släkten...
Sen har vi även ett gäng solkrämer från sommaren som får hänga med!
Om jag har packat ännu? Näpp, men tänkte kanske börja med det idag eller imorgon!?
4 dagar kvar! FYRA små fjuttiga dagar! Tänk att om en vecka är det julafton! Kanske har tomten varit hos er nu, ni sitter där och är proppmätta! Förmodligen sitter vi under en Palm på ett härligt uteställe och kanske doppar tårna i havet och njuter av sol och värme!
Pratade precis med Krille (svågern som redan är på plats) och de frös inte... 32 grader varmt! Tror faktiskt inte vi kommer behöva frysa iallafall!;)
Om jag börjar få resfeber? Nej inte ännu, nu fasar jag faktiskt mest för att köra i Stockholms morgontrafik med ett gäng barn i bilen som tjattrar... Hua, blir svettig bara jag tänker på det! Bara den bilresan är över, då ska jag sätta mej på Arlanda och ta de största glaset bubbel och bara pusta ut för 2 underbara semesterveckor tillsammans med min älskade familj!!!❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!