tisdag 1 mars 2016

Lite nytt förnöjer alltid!

Vi har länge pratat om att köpa ett nytt större köksbord där man kan duka upp till fler än 6!
Under tiden vi har bott i det här huset (8 år i slutet av mars) har vi avverkat si så där 3 bord och är alltså inne på vårt 4:e bord nu!
Lite nytt förnöjer alltid! Och som jag är med kläder, kan jag även vara på möbler! Jag kan köpa det lite billigare och kan då byta ut det lite oftare om vi råkar bli trötta på det! Bra va!;-)
Så förra söndagen satt jag och surfade runt och klick klick, så hade jag köpt ett nytt bord! Leverans ända hem till dörren redan på torsdag och det blev nästan som julafton här hemma!;-)
 Ett vitt bord som innan, men nästan en hel meter längre och säkert 40 cm bredare! Wow vilken skillnad! I helgen satt vi 11 man runt bordet och det gick hur bra som helst!
Vi beställde bordet på Furniturebox och gav 1900 kronor och då ingick frakten med DHL ända till dörren! Aj like!
Att vi har pratat om att köpa ett STORT runt bord länge, ja det får bli vårt 5:e bord då!;-) Som sagt, lite nytt förnöjer alltid!
Så här såg vårt gamla bord ut! Nu ser jag ju hur litet och pluttigt det var! Det krävdes verkligen ett större bord i detta rum!
Vi är toknöjda! Är sugen på att shoppa både en ny matta och ett 2 par till stolar som man kan ha på hörnet av bordet! Sedan lite nya gardiner! Ja man blir verkligen på sådant fixarhumör på våren! Vill greja och fixa i varje rum!
Det brinner alltid ljus här hemma! Vet inte hur många ljus jag har avverkat den här hösten och vintern? Men många är det! Tycker det är så mysigt!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in hos dig ibland men har nog aldrig kommenterat innan. Ser att ni köpt bordet vi kikar på och det ser superfint ut hos er! Undrar om ni tycker bordskivan verkar lättskött....priset är ju kanon och kanske vi vågar klicka hem bordet!
    Tack på förhand!!
    Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Ja vi är verkligen supernöjda! Kanske att jag hade önskat en lite glattare yta på själva skivan. Är lite rädd för att det kan suga till sig tex vinfläckar och sånt... Men tanken är att vi ska köpa hårda och snygga bordsunderlägg som ska skydda lite!
    Men JA, vi är jättenöjda annars!

    Stor kram K

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du för snabbt svar, ja det är just sånt man funderar på med ev fläckar,men underlägg löser ju det mesta =)...då ska vi fundera och se om det ska klickas hem ett sådant! Fint ni har hos er....kul att se det på plats i ett hem och inte bara på produktbilder!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    kram kram och tack igen!
    tina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!