lördag 26 mars 2016

En lååång fredag!

Igår var det verkligen en lååååång fredag... Vi gjorde inte många knop och det var helt underbart! Dagen var sååå lång så låååång!;-)
Det duggregnade nästan hela dagen och himlen var grå... Men jag tog mej ut och hälsade på havet! Som jag har saknat det! Doften, bruset, skvalpet, tystnaden och luften! Lövlie!!
 Jag tog en lång promenad helt själv med bara en pod i mina öron! Inget jäkt att jag måste hem och att jag måste hålla en tid! Benen skötte sig exemplariskt bra och jag var grymt sugen på att springa! Det kanske kommer idag, vem vet?;-)
 En dag för återhämtning både på insidan och utsidan! Gjorde härlig mask som fick sitta och gotta sig i ansiktet i 45 minuter! Så snygga blev vi!;-)
 Man blir extremt slö och trött av att inte göra så mycket! Men det är de här jag menar, de är det här vi alla i familjen behöver! Ladda batterierna, landa här och nu och bara vara!
Det kliade dock i Alfreds pysselgen. Så vi åkte upp till Maxi och köpte färgat papper så han var sysselsatt i över en timme! Han tillverkade små bordsplaceringar, skrev och la en liten gåva i dem! Lite smågodis som alla kunde äta när de ätit klart sin mat!
Han stängde in sig på rummet och ingen fick komma in! När han kom ut sedan så var han så stolt så stolt! Han hade nämligen kommit på att påsk stavade med å och inte o!;-) *fniss*
 Men Krilles namn... Ja de var nog lite svårare att stava till... Hi hi, men han försökte i alla fall trots att det blev lite fel;-)
Krille är grymt duktig på att laga mat! Så nej, jag har inte stått mycket i köket den här helgen! Igår gjorde han ugnsbakad lax som smakade ljuvligt!!
Sen slog vi oss ner och kollade lite på TV! Perfekta familjen! De kan nog bli riktigt bra! Sedan spelade vi kort och myste!
Alfreds byxor hade gått sönder på knäet... Han tog saken i egna händer och lagade hålet! Ha ha, ja vad säger man!? Underbart!
Nu ska jag gå och koka massor av ägg! Äggmålning står på en av agendans att göra!
Glad påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!