måndag 2 februari 2015

Allt går... och går det inte så går det ändå....

Man vet att man inte tagit hand om sitt fjärde barn (alltså sin älskade blogg), när käre maken igår kväll frågade: -Har du slutat bloggat? Hi hi, härligt att han vill att jag ska fortsätta blogga från vårt glashus!;-)

Men...
Det är motigt nu, ganska mycket motigt.. Det gör fortfarande väldigt ont i bröstet, men jag har lyckats få bort den värsta klumpen som har suttit i bröstet sedan förra torsdagen... Jag har liksom inte hittat den där rätta ron inom mej för att sätta mej och bloggat... Men nu är jag tillbaka!;-)
Allt går... Och går det inte så går det ändå.. Jo så är det. Det känns som om hela världen har stannat, att man inte skulle kunna göra något. Men så är det inte, det rullar ändå på. Ja precis som det nog ska vara.. För hade allt bara stannat av, ja då skulle ju inget funkat...
I helgen har vi haft en sån där riktigt mysig familjehelg! Vi har bara varit, andats, njutit, sovit, varit ute i snön, varit med familjen och tankat massor av energi!
Vi startade helgen med att åka till frissan jag och Fabian! Bara han och jag! Gudars va kidsens hår växer alltså, som ogräs...
Mitt växer inte så mycket längre, inte så snabbt som förr.. Men slitet blir det. Så det rök av en hel massa hår. Ja nu börjar det bli riktigt kort.. Kanske vågar jag mej på en kortare frilla snart, kanske?;-)
Ett stenkast från vårt hus ligger Grönelund! Superfina skidspår finns där! Jag själv är ingen skidåkare, nä inte utmed, bara utför!
Jag äger inte ens några skidor. Jag tycker det är svintråkigt, men kanske om jag skulle prova i vuxen ålder att åka, ja då kanske jag skulle tycka det vore roligt, vem vet?
Förra fredagen var vi uppe där och åkte och i all hast pratade jag med de som ägnar sitt liv åt frisksportargrenar i olika former! Jag frågade om inte det skulle bli någon skidskola iår? Douglas gick på den i fler år, så smågrabbarna kanske skulle tycka det vore roligt att lära sig grunderna?
I all hast lovade jag att jag kunde hjälpa till, fast att jag inte kan ett smack om skidor! Så helt plötsligt blev jag "skidlärare"! Dock håller jag bara i uppvärmningen och hjälper till vid sidan av!
(Är ditt barn sugen? Välkommen upp till Grönelund fredagar klockan 17, ålder upp till 9 år, hoppas vi ses!;-))
Klockan 21 på fredagskvällen sov typ hela familjen Grunditz...
Och somnar man tidigt, vaknar man innan tuppfan själv... Efter klockan 6 på lördagsmorgonen var hela familjen vaken. Varför sova på morgonen när man får liksom? Men skönt ändå att ligga och dra sig!
Att dra upp gardinerna och möta detta! Ja bättre start på dagen kan man ju inte få! Gudomligt vackert!
Sedan var det upp och hoppa som gällde! Alfred skulle spela match! Superduktiga var dom, vann en och förlorade en! Men nja jag vet inte riktigt om hockey är hans grej? Han åkte mest omkring och sjöng på isen, så jäkla söt;-)
Sedan hamnade vi i en sån där skön flow av gör-inget-alls! Sov middag och myste! Lagade mat tillsammans, åt länge och kröp sedan upp i soffan och kollade på TV!
Det är verkligen så sjukt mysigt när alla tränger ihop sig med alla i soffan! Det är trångt nu! Jösses, hur i fåglarna ska vi få plats om 5 år med alla långa ben och armar överallt?;-)
Söndag morgon körde vi på vårt söndags måste, frukostbord framför TV uppe! Det uppskattas verkligen från barnen, så lite som krävs men som det uppskattas!
Sedan satt vi på oss kläderna och begav oss ut till pulkabacken ett stenkast ifrån vårt hus!
Vem behöver åka upp till Lindvallen när man kan gå till Himlabacken här i byn och möta största snögubben!;-)
Så sjukt kul att åka för både stora och små! Upp och ner för backen, upp och ner! Jösses va rumpmusklerna fick jobba när vi sprang upp för backen!!
Jag ramlade varje gång vi åkte! Herregud, ett under att jag inte bröt något;-) Ja man är ju inte längre 10 och mjuk i varje kroppsdel;-)
Sedan hem till tvättstugan...
Tvättstugan, den arma tvättstugan som STÄNDIGT är överfull av tvätt! Alltså hur mycket tvätt kan det bli på ett par veckor????
När jag blir rik ska jag anställa någon som tar hand om min tvätt, ja för tusan va trist det är att ta hand om den och flera timmar bara försvinner när man kunde gjort något annat roligt...
Vi bestämde oss för att ta en promenad framåt kvällen! Ner för att handla kvällsmat! Den promenaden som annars tar typ 10 minuter, tog nog 30 minuter...
Alltså detta med att gå när man inte vill och heter Fabian, maj gaaaad säger jag bara. Så HIMLA tjurig!
Igår somnade grabbarna skönt! Den här sovstilen som Alfred har.. Alltså HUR kan man sova så? Skulle mitt ben vara uppåt så hade det sovit efter en minut, men inte på honom inte...
Som sagt, den här helgen har gått sin lugna takt! Precis vad vi behövde! ALLA! Åh ja visst låter det mysigt! Det var det, men NÄ konflikter det har vi minsann haft, vi och våra kids.. Dessa bråk kommer vi inte undan med hur mycket vi än vill.. Och envisheten och tjurigheten som Fabian fortfarande håller på med, blir jag tokig på... Jädrans unge till att vara envis och sur.. Men ja ja, det kommer säkert att växa bort! Ja typ om 20 år...:-/
 
Jag tar med mej orden: Allt går.. Och går det inte så går det ändå... Tycker det är så säger så mycket om hur livet är! Allt gå, ALLT!!


3 kommentarer:

  1. Attans så snyggt hår du har människa, och dina ögonfransar är to die for!!
    Jag har full förståelse för att inte bloggen har högsta prioritet hos dig just nu. Ta hand om dig!
    Stor kram. J

    SvaraRadera
  2. Jag undrar lite angående dina mål inför 2015 och den där vita månaden - tycker det är väldigt ofta du skriver i bloggen om alkohol på helgerna och publicerar bilder som i det här inlägget på dig, barnen och ett glas vin - hur resonerar du där? Läser ibland om att du vaknar väldigt seg (jag läser:bakfull) efter att ha druckit dagen innan (hittar inte din rätta formulering men har tolkat det så) och tar lite illa vid mig. Jag tycker inte alkohol, mer än i undantagsfall, hör ihop med barn - hur tänker du? Det är inte tänkt som kritik av dig men för mig som aldrig dricker tillsammans med mina barn skulle jag gärna vilja höra ditt resonemang.

    SvaraRadera
  3. Varför är man anonym när man kritiserar, står man inte för det man tycker då??? /Lena

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!