onsdag 18 februari 2015

Både negativt och positvit så här på onsdagen...

Nackdelen med att bo i hus är när saker går sönder... Nu har vår kära diskmaskin tagit sitt sista andetag... Vi gjorde en konstgjord andning på den för några år sedan, den höll ut länge ändå.. Nu bara surrar det i den, trots att vi stänger av skiten...
Alltså jag hatar att lägga pengar på sån här skit som liksom inte syns, men som man inte kan leva utan.. Ja ja så klart kan man leva utan diskmaskin, men med 5 i familjen så blir det HUR mycket disk som helst och jag har efter ett par dagar redan spytt långgardiner när jag diskat för hand... Seriöst, fy fasen va tråkigt det är. Finner ingen som helst njutning med att stå där och bada händerna ihop med disken...
Ugnen också... Nyss när jag skulle göra grönkålschips så skrek den värre än när man dödar en gris... Nämen åh så underbart om den också kommer att gå sönder, verkligen skitkul...
Jag som tänkte jag skulle spendera lite pengar i helgen på lite nya fina grejer till sovrummet, shi fick jag... *svär alla fula svordomar som finns i mitt ordspråk och JA dom är många*
Imorse var jag med Alfred i skolan och besökte skolsköterskan! Han växer som han ska och hade syn som en hök och hörsel som en stjärna! Dock oroade hon sig lite för hans migrän och tyckte vi skulle få en tid hos skolläkaren för utvärdering! Älskar när skolsköterskor tar en på allvar! Hon var dessutom superhärlig, en sådan skolsköterska som man själv hade önskat fanns när en annan växte upp... Härligt!
När vi flyttade in i huset för snart 7 år sedan bestämde vi att tvättstugan skulle vara Jonas grej! Jag skulle tvätta, men sedan skulle han fixa resten.. Om jag säger så här... Det har inte blivit så;-) Sedan har jag ju världens snällaste svärmor som manglat våra sängkläder och strukit skjortor när hon varit här lite då och då. Och vips har Jonas "jobb" sluppits undan... Men nu är svärmor på semester i 3 veckor, så ja tvättstugan har liksom svämmat över... Men ikväll tog min käre make hand om detta och står just nu och manglar i köket! Han kan om han vill! Shit vilken manlig man jag har!!! *fniss*
Och JA vi har det verkligen superbra som har en sådan snäll svärmor som hjälper oss med detta, det kallas LYX!
Imorse innan jag åkte till jobbet gnuggade Fabian sin sömn ur sina ögon och sa: -Mamma, du har ett JÄTTESTORT munsår! Nähä det menar du inte? Det täcker typ halva underläppen... Fina grejer den där  hepesen... Men nä jag ska väl inte klaga, det var ganska länge sedan den skiten var på besök...
Ikväll har jag lovat mej själv att ligga i säng klockan 22 och sova klockan 22:15... Jag har ingen aning om jag klarar detta, förmodligen inte..
Är som en död gris på mornarna.. Tänk om jag en gång i mitt liv kunde få vakna upp och skutta ur sängen, pigg och glad.. Undra om det någongång kommer att hända? Jag hatar att vara morgontrött och kvällspigg... Jag hade faktiskt varit tvärt om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!