onsdag 31 mars 2010

Onsdag!

Har fått frågan från ganska många hur jag hinner blogga och samtidigt ha 3 barn och hus och ja ni vet allt... Ja, de frågar jag oxå mej själv ibland. Man får liksom prioritera.... Att blogga har blivit för mej någon slags fristad. Jag stänger in mej i datarummet och får lite tid för mej själv då;-) Hade det varit för 20 år sedan så hade jag förmodligen haft ett mycket finare och renare hem och tvätten hade varit stycken och tvättat och inlagd där den ska ligga. Nu är allt istället kaos här hemma och tvätten ligger absolut inte där den ska ligga och jag sitter här;-)

Imorse vaknade Alfred klockan 04:45 och trodde det var morgon och skulle se på bompa. Orkade inte bråka med honom så jag slog på myrornas krig på tv:n och det fick han se på för att sedan somna om efter 06 igen.... Men då ville givetvis inte Fabian sova. Men inte är jag trött för det fasten jag somnade efter 00:30 inatt... Vet inte riktigt vad jag går på? Men det borde ju säga stopp snart?? Jag är i och för sig glad att jag slipper sova så mycket men risken är att jag kommer att se ut som en sliten morsa om jag inte får sova mer;-)
Idag har det blivit en skön promenad på morgonen. Tyvärr inte så skönt som igår.... Men nu är ju våren på väg och det är väl tur det!! Imorgon åker vi ner till Mellbystrand och ska fira påsken där tillsammans med Jonas bror och familj!! Där nere hoppas jag att det nu är mera vår än här och jag hoppas på massor av sol så att man kan få bli lite brunbränd om näsan!!

2 kommentarer:

  1. Var på Bullerbyn å hälsade på idag å träffade ditt största charmtroll:) så go va han mot Noel! Du kan va stolt mamma med så fina pojkar!

    SvaraRadera
  2. Tycker du gör helt rätt som struntar i tvätten, vem bli lyckligare av att allt är tipp topp hemma (jo jag vet - det är faktiskt rätt kul när det väl är fint men vägen dit är inte kul...)?!

    Vi åker oxå till stugan imon o hoppas på BRA väder, kanske har våren kommit ännu lite längre på andra sidan Hallandsåsen? Hoppas iaf.

    Ha en bra helg,
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!