fredag 12 mars 2010

Förkyld och fet, ingen rolig dag....

När äntligen barnen är pigga och friska igen så har jag åkt på skiten. Jag är allmänt hängig och lite förkyld. Vet inte om det kan bero på sömnbrist med tanke på att vi sov 5st som mest i sängen inatt...
Kan ju inte säga att jag sovit som en prinsessa mer som en gris i en svinstia...;-)
Tänkte sova lite middag, men jag kan inte. Jag är på något konstigt sätt ändå full av energi och jag vet att det är så många måste som ska göras här hemma och då kan jag ju inte ligga där och dra mig...

För att pigga upp mej lite hamnade jag i gamla album. Det gjorde mej ju inte direkt piggare... Jag blev ju bara deppig när jag tittade på alla kort och där jag vägde 25 kilo mindre än vad jag gör idag plus att jag var 10 år yngre....

Blev sjukt motiverad att börja banta meddesamma, men kom på att det inte var någon idé med tanke på att det är fredag idag och helg;-). Och på helgen blir det bara massor av onyttigheter för det är tyvärr det enda jag är sugen på just nu...
Det tråkiga är att kylskåpet gapar tomt och det verkligen inte finns något gott att äta. BLÄÄÄÄÄÄ...
Får nog sätta mej och skriva en inköpslista och åka o handla. För det är vad jag just nu ser fram imot, att träffa folk och komma hemifrån en stund. För just nu känns det som om barnen tjatat huvudet av mej. Kan ju lätt bli så när vi gått inne med varann i en hel vecka;-)

Kalas står oxå på listan idag. Jag har inte riktigt bestämt om vi ska gå eller inte. Vi kan ju smitta ännu eller att det är någon annan som har någon smitta som smittar oss. Känner att det just nu får vara bra med smittor för våran del!

Och sedan skulle helst någon behöva städa här hemma. Undra vilken det är som stökar till hela tiden? Inte är det jag iallafall;-) Och dammet ska vi inte ens prata om. Vart fan kommer allt damm ifrån?????

3 kommentarer:

  1. men gud, när har du haft så kort hår???

    SvaraRadera
  2. Mmm, det var runt 2001-2002!!
    Och smal...;-)

    SvaraRadera
  3. Gumman då! Du har presis fått barn!(hört den förut?) Vet exakt hur du känner, snart vår, massor av promenader, sol som ger enerig och motivation! Du är skitsnygg :) Kram på dig

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!