torsdag 25 mars 2010

Innan jag fick barn....

  • kunde jag inte sova om jag inte låg bekvämt och skönt i sängen. Nu är jag glad om man har halva kroppen i sängen och vaknar med bara ett ben i golvet...
  • fick jag sova minst 8 timmar utan att vakna. Nu är jag glad om jag sover 1 timme i stöten utan att bli väckt.....
  • fick jag sitta och äta i lugn och ro. Nu är man glad om man hinner sätta sig och äta innan resten av familjen ätit upp och gått ifrån bordet....
  • städade jag.... Idag undrar jag varför jag städade. Vem stökade till?
  • tvättade jag max 2 maskiner tvätt i veckan. Nu tvättar jag 10....
  • kunde jag träna när jag ville. Nu är jag glad om jag tar mig ut och går 1 timme i veckan....
  • kunde jag äte det jag vill och när jag ville... Nu får man smyga med det man är sugen på och hoppas att inte bli upptäckt, för då är det någon annan som råkar äta upp det goda...
  • kunde jag stå i duschen, raka mina ben och lägga en skön ansiktsmask. Nu är jag glad om jag ens hinner ta en snabb dusch varannan dag....
  • kunde jag sitta och skita och läsa en tidning i godan ro. Nu är jag glad om jag ens hinner skit när jag är nödig. Får hålla mej och hoppas på att knipet är nog upptränat för att hållas ytterligare några timmar....

Tack gode gud för mina älskade barn♥! Hur tråkigt var mitt liv innan jag fick dem, sova, äta och skita får jag åter göra när jag blir gammal;-)!!!

7 kommentarer:

  1. Hej! jag är en nybliven ung mamma. Det är helt fantastiskt detta mammaliv. Killen har kolik så tungt är det men värt varje jobbiga stund. Vi klarar oss med ekonomin men håller inne så myclet vi kan. Min garderob är verkligen usel efter graviditeten, allt uttöjt och inget passar.
    Märte att Nelly.se gjorde en tävling där man skulle designa en bikini och vinnaren får ett 10.000 kronors presentkort till nelly mm. Detta skulle vara helt underbart i min situation. Skulle bli överlycklig ifall ni röstar på min bikini, hoppas ni gillar den! Kram

    http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=dLoOrdMsIZ3nl7F4004pUGhT#bikiniGallery

    SvaraRadera
  2. hahahha tack för att du fick mig att skratta innan kl 6 på morgonen när jag sitter här och tänker på att aldrig få läggamig efter 22 igen för att orka med mit liv. :)

    SvaraRadera
  3. Haha, precis så är det, livet är numera ett hyfsat kontrollerat kaos!! Med betoning på hyfsta, haha!

    SvaraRadera
  4. Åh vilket härligt inlägg. Det är ju verkligen precis så här som du beskriver det. Wow...mitt i prick alltså! Trevlig blogg du har här. Lägger till mig som följare.

    SvaraRadera
  5. Kul att veta vad man har framför sig.... och såklart rolig läsning!

    Inget ont som inte har nåt gott med sig - lr var det tvärtom?!

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha!!!!!!!! Underbar lista!!!! Sådär bra har vi det nu igen så den tiden kommer tillbaka...när man bara sover, äter o skiter...!!!!! ;)

    SvaraRadera
  7. *asgarv*..... det sjuka är att det stämmer.... vad fan gjorde vi innan barnen? Plus att man hade mage till att säga att man inte hade tid =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!