onsdag 17 mars 2010

Barnens rum!

Jag har så grymt mycket energi och känner att jag har så mycket tankar som jag bara måste utveckla...
Jag ska göra om barnens rum. Alla tre´s!
För nu har vi bestämt att Douglas ska få ha ett eget rum så att inte hans klåfingrige lillebror Alfred är och förstör alla saker... För det har han en tendens att göra.

I vilket fall ska Douglas flytta över till gästrummet och Alfred ska flytta in i Douglas gamla rum. Så i helgen ska vi åka in till stan för att inhandla lite nya grejer till barnens rum. Framförallt Douglas rum som ska få en ny säng och ett nytt skrivbord. Har en mycket bra bild i huvudet hur jag vill att de ska se ut på rummen. Hoppas att det blir lika bra i verkligheten...
När Alfred tog över spjälsängen efter Douglas målade jag den svart. Men nu har han tuggat sönder kanterna på den så jag måste måla om den till Fabian. Min tanke är att den ska vara grön,röd eller gul! Jag bara älskar när det är vita väggar och vita möbler med massor av andra färg grejer som sticker ut. I och för sig är spjälsängen oxå en möbel men ändå;-)
Jag vill att det ska vara helg NU, så att jag kan påbörja mina projekt och gå och pyssla med!!

Jag har spanat runt på sängar till Douglas men vet inte riktigt vad vi ska ha. Den får ju inte vara allt för hög med tanke på att det är snedtak och helst ska det vara bra förvarings utrymme under den.... Är det någon som har några bra förslag på en bra säng?

Fick han bestämma själv skulle han vilja ha värsta spiderman sängen som kostar en förmögenhet att köpa. Så då får hans snälla mamma bestämma;-)

Just nu har han flyttat ner och bor i sitt lek tällt i hallen. Där har han sovit i 2 nätter nu;-) Han ligger som en liten korv och sussar gott! Så vi kanske inte ens behöver köpa någon säng utan bara ställer upp tältet i hans rum;-)

2 kommentarer:

  1. Måla den GUL :D så snyggt! sen kan du köpa de gula pallarna som finns på ikea och vända dem upp och ner så blir de bra förvaring för leksaker ist + att de kan sitta dem. I övrigt kan du ha allt i vitt tycker jag och kanske ljusgrå som accentfärg exempelvis köpa molngardinen även till Fabian fast i grått och en grå matta i samma nyans. Gul + grå = sant. Jag ska göra ett inspirationskollage så du får se vad jag menar ;D kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!