tisdag 12 april 2016

Någon sjuk jäkel?

Det här är vår hemtelefon... Den ringer typ väääldigt sällan... När den ringer så är det oftast min mamma, Jonas mamma eller min kompis Veronica. Ja och så en och annan telefonförsäljare också... Annars är den ganska så tyst...
Varför vi har kvar den? Kan vara bra när kidsen är hemma själva ibland! Man vet ju aldrig om något skulle hända?
Men det var inte det jag skulle berätta om utan....
I söndags morse låg vi och drog oss i sängen när vår hemtelefon ringer klockan 8:15. JA, man blir ju skiträdd! En söndag morgon är det ju liksom ingen som ringer bara så där... Så innan någon hinner svara så hinner det ju gå 1000 tankar på att något har hänt någon... Ja jag är ju en sån där som alltid målar upp den största fan på väggen...
Fabian är den som hinner svara först:
Jag hör hur han svarar hallå... Sedan Fabian och sedan ja och sedan inget mer... Jag frågar honom vem det var? -Det var en gammal farbror. Han frågade vad jag hette och om sedan sa han: -Fabian, har du några byxor på dej? Sedan efter ett tag la han på...
Skyddat nummer givetvis.
Seriöst? Vad är det för sjuka jävlar där ute? Detta är fasen riktigt läskigt och det känns inte alls ok någonstan... Skulle det vara någon som jävlades så ringer man ändå inte klockan 8:15 en söndag morgon...
Vad är det för en sjuk jävel?
Inget mer samtal sedan... Men vad vet jag? Har han svarat förut när vi inte hört och sedan glömt att berätta det? Ja han är en snurrig 6-åring som nog inte tänker att det var så allvarligt...
Usch... Jag ryser bara vid tanken va mycket äckligt mycket konstigt folk det finns ute bland oss... Fy sjutton...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!