måndag 4 april 2016

39 år!

Idag fyller min älskade man, mina barns pappa och min allra bästa vän 39 år! Om ett år fyller han FYRA NOLLA... Jösses va tiden går fort! Tänk att jag själv minns när min egen mamma fyllde 40 år! Då var jag med och dansade och tjoade och drack för många drinkar... Herregud, inte alls klokt att vi själva är där nu. Att vi är så vuxna, jag och min man! Fast man gör sig ju inte äldre än vad man är, eller hur? Han är för mej den där eviga 24 åringen som han var när jag träffade honom;-) Min älskade hunk!
 Imorse tassade vi in och sjöng för honom och gav honom paket!
JA, han sover skavfötters med mej.. Nä säg inget, det gör inte jag heller... Eller jo det gör jag förresten.. Tycker att han är knäpp när han alltid måste krypa ner där vid mina tår... Ja ja, han får skylla sig själv när han har ansiktet närmare min rumpa! Ha ha!
Han fick en stycke tröja och ett stycke keps av oss! Nöjd blev han, min lilla man!;-)
Köpte för övrigt dessa kläder i Värnamo på en lite finare butik där i lördags... Kan väl säga så här... Kände mej inte alls välkommen där. Jag var nog tyvärr inte nog fin för att få den där extra hjälpen som de "fina" människorna fick.. Men ja skit samma... Jag köpte det jag var ute efter och så var jag nöjd med det! Och Jonas, ja han blev som sagt supernöjd med sina presenter!
 Tårta till frukost är standaren i det här huset när någon fyller år! Åh va jag älskar traditioner!
 Älskar för överigt den här bilden på mina 4 morgontrötta älskade grabbar!
Efter frukost och paket åkte vi till våra jobb, skolor och förskolor, så rullade den här dagen förbi....
 Att sätta sig i bilen klockan 16 efter jobbet och termometern visade på 16.5 grader! Åh säger jag bara! Fy sjutton va underbart!
 När man fyller år så får man också välja mat! Blodpudding var hans önskemål! Men NEJ där sa jag NEJ! Alltså blodpudding är ju för sjutton ingen mat. Mår illa bara jag tänker på det... Så han fick välja något annat! Köttbullar, potatis och brunsås! MEN! Japp men med stora bokstäver! Han önskade potatisen skalad... Ja ni läste rätt! I den här familjen är det allt som oftast jag som lagar maten. Lagar allt som oftast bra mat. Men när det kommer till det här med att skala potatis, nä då lackar jag... Fy bubblan va trist det är! De får var och en göra när maten är klar! Har dessutom hör att alla vitaminer håller sig kvar bättre med skal. Men idag fick han självklart skalade potatisar! Hi hi! Fast ja, han fick skala dem själv innan kokningen, gud vilken taskig fru jag är;-)
Nu är det kväll och alldeles tyst i huset... Födelsedagsbarnet själv och Douglas gick ut för att ta en nypa luft!
Jag hoppas och tror att nästa år när han fyller 40, att det inte kommer att bli en lika lugn födelsedag som det blivit idag! Hans dröm är att fira sin 40-årsdag i New York! Drömma bör man Så ja, fy tusan va coolt det hade varit

Grattis älskade Jonas på din stora dag! Vi älskar dej till månen och tillbaka! Du är den snällaste människan som finns och finns där för alla,  ALLTID! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!