måndag 11 april 2016

Loppis, schack, snuskig film och vårigt väder!


Så var den här helgen till ända.. SWIIISCH sa det och så var den slut och jag tror banne mej att jag är mer trött idag än vad jag var i fredags;-) Jösses Amelia säger jag bara. Skulle banne mej behöva en vecka semester helt för mej själv på en öde Ö med sol, lata dagar, en bra bok, ingen telefon, ingen uppkoppling, inga barn och ingen man... Om jag skulle klara av det en hel vecka? Inte en chans på jorden... Men just nu känns det som om jag skulle behöva det! Snart är det ju semester så jag ska väl inte sitta här och jämra mej.. Snart och snart... Mmm si så där 2½ månad kvar eller nått... Ja ja, det går väl fort;-)
I lördags morse åkte jag och grabbarna upp till Vaggeryd! Klockan 8:10 var vi där och började packa upp alla våra grejer! Vi mötte upp min mamma, svägerska, bror och kusiner!
Pappan i huset han skulle ut på galej med grabbgänget, så han sov gott när vi åkte!
Till en början var det superkul tyckte kidsen, men sedan var det mest gnäll...
Om vi sålde något? Nja... Si så där. Hade 75% av alla kläderna med mej hem igen... Lite dåligt med folk, trist...
Men ja, jag har ju en bloppis som jag nog borde börja använda! Varför inte liksom! Så snart jag får tid så ska jag fota och lägga upp där!
Vi åkte hem framåt eftermiddagen och alla var typ supertrötta.. Sov lite och sedan när vi skulle handla för kvällen blev givetvis jag och de 2 yngsta sönerna Grunditz osams... Ni vet trötta och hungriga. Ingen bra kombo alls...
Det slutade med att de fick stanna ute och leka av sig... Givetvis var jag värdens dummaste mamma... Men sedan kommer Fabian in med denna liiiilla bukett med blommor. Ja vad annat kan man göra än att smälta.. Skitungar, de vet precis vilken punkt de ska trycka på för att få en både på bästa humör och sämsta...
Fabian somnade tidigt och vi andra kröp upp i Douglas rum och kollade på TV! Nä vi har ännu inte kopplat in TV:n i TV-rummet... Kollar ändå så sällan;-)
Mysigt att krypa in så här med;-)
Sedan gick vi ner och la oss i våran säng! Himlen är oskyldigt blå blev filmen... Nja kanske inte en barnfilm direkt. Det upptäckte jag när filmen började...
Det var både penisar, bröst och sex.. Alltså det är ju egentligen naturligt med sex ju... Men hur fasen ställer man sig när det är värsta sexakten som visas på filmen och där ligger jag i sängen med min snart 8 åring och 11 åring? Ha ha... Jo jag bad dem blunda när det "värsta" var... Rätt eller fel? Ja det vette tusan, men jag slapp i alla fall följdfrågorna om vad som hände sedan av min kära lilla nyfikna 8 åring;-) *harkel*
Söndagen spenderades i Jönköping hela dagen lång! Douglas och hans klass spelade schackfyran! Alltså det här med schack... Seriöst jag vet att jag är trög när det kommer till matte... Men jag fattar INGENTING...
Men det gjorde Douglas klass!!!
Det ska vara knäpptyst under matcherna... Nä så klart klarar inte våra kids det.. Nä heller inte vi vuxna. Så det blev lite fika och lek ute i solen!
Och vad tror ni dessa grymma kids gjorde? De gick och vann hela länsfinalen och ska nu vidare till Västerås i juni för riksfinal! Shit va grymma dom är!! Av 10 lag (klasser) så kom de på första plats!!
BÄSTA KLASSEN!!!
Vi firade segern på pizzahut med kusse, min bror och svägerska! Mycket gott! Speciellt för Jonas som var en gnutta sliten så där dagen efter! He he, det kunde han va!
 Mitt minsta lilla snille... Ja jag undrar minsann vad det kommer att bli av honom... Jösses vilket humör han har den gossen...
Att det var ganska ok väder igår... Men idag var det ju kanon! Nä men det kändes inte alls bittert att vara inne och jobba och titta på solen, nä inte alls...
Men efter jobbet tog vi oss en liten promenad och så passade vi på att handla på väg hem!
 Det är nästan så man inte förstår att det är vår! Att det är ljust ute och klockan har slagit 20! Det är alldeles alldeles UNDERBART!
Men säg den som får vara glad.. Gissa vad? Enligt väderleksrapporten ska det bli sämre väder redan på onsdag och skit hela helgen.. Nämen va härligt då... Svär en ful ramsa...
Apropå humör..  Det är väldigt mycket backar här i Skillingaryd... Att rulla nerför är ju inga som helst problem... Men att sedan cykla upp för dem.. Herreguuuud va Fabian skrek... Jösses säger jag bara...
Hur mycket vilja och ilska rymmer det i en sådan liten kropp? MYCKET!
Hur mycket jag än skulle vilja vara uppe nu och njuta av ljuset, så tror jag ändå att jag snart ska krypa ner... Är så fruktansvärt sliten. Så ja, det enda som hjälper mot det är ju att sova!;-)
God natt!

1 kommentar:

  1. Grattis till douglas klass
    pusslet vi köpte av er är roligt

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!