måndag 25 mars 2013

Inte en dans på rosor just nu...

Mina små guldklimpar håller bokstavligt talat på att ta knäcken på mej just nu... Igår somnade vi osams.. Alla hade bråkat med alla och den där jobbigt stora klumpen i halsen och magen gör sig påmind...
Gossarna bråkar med varandra, med oss om allt och inget... Minsta lilla sak så måste dom tjafsa, bråka och slåss..
Jag blir så grymt ledsen när jag inte riktigt vet hur man ska göra eller ställa sig till detta? Det känns som om vi skulle behöva den elaka nannyn bosatt hemma hos oss just nu, som kunde styra upp detta....
Jag lovar att det är VÄRLDENS svåraste jobb att vara förälder...  Men oxå det VÄRLDENS ROLIGASTE så klart!!
Ja jag vet at jag "klagar" mycket på mina barn just nu.. Men det är så det är hemma hos oss just nu och då blir det ett litet "ventilationshål" att blogga om det... Det här med att vara 3 barnsmamma till 3 små gansgstergrabbar är ibland ingen dans på rosor och det sticker jag heller inte under stolen med...
Det här med 3 års trots är det värsta och Fabian är supersvår att handskas med...
Men det är väl kanske bara en period i livet just nu som är lite jobbigare... Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer... Så ja vi har nog har nog några härliga år framför oss nu med trots, vilja och pubertet;-)
Syskonkärlek när den är som störst! Igårkväll när dom hade somnat så låg dom tätt tätt intill varandra och tryggheten var så härlig! Så ja en gnutta kärlek finns det allt, trots allt bråket;-)!

3 kommentarer:

  1. Usch ja! Att vara förälder är både det värsta och bästa någonsin. Jag tror det vänder. Rätt var det är blir det lugnare och som tur är glömmer man fort det där jobbiga. Nu är mina döttrar tonåringar (18 o 15) och det är långt mellan bråken. Det trodde jag aldrig när det var som värst. Trodde faktiskt att dom skulle förbli ovänner och att jag och maken bara hade tre lägen på våra röster; den arga, gnälliga och tjatiga. Det har gått över nu. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt, man kan verkligen känna sig maktlös som förälder. Kämpa på!!

    SvaraRadera
  3. men åhhh va gulliga de är mot varandra ....när de sover ;)är väll de äkta känslorna som kommer fram då!!
    puss H

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!