onsdag 30 juni 2010

Vatten.....

Mina barn älskar att bada! De är inte ett dugg rädda för vattnet vilket både är en fördel och nackdel.... Mitt huvud går som en proppeller på stranden för att hålla koll på vart de är, och man är ständigt orolig. Vatten är verkligen livsfarligt. Det kan gå så fort och det räcker att det bara är några decimeter vatten i en pool så kan barnen drunkna....

Det har redan skett några drunknings olyckor och sommaren har knappt börjat. Uscha det ger mej kalla kårar och rysningar.

Tänkte på det igår när jag stod vid sjön. Började prata med en annan mamma samtidigt som Alfred badade. Bara på en sekund tittade jag bort och då var han borta. Mitt hjärta började bulta och mina ögon sökte över hela området. Både jag och den andra mamman började leta. Han hade bara flyttat sig en liten bit, men ändå det kan gå så fort och helt plötsligt ligger de under vattnet.... Tror jag ska skaffa flytvästar till dem så jag vet att de flyter upp och något skulle hände dem och att det är orange i färgen så att ögat kan nå dem så fort de flyttar sig!!! Hörde att det fanns uv dräkt med inbyggd flytväst. Kanske något att investera i sommar!! Skyddar både mot solen och vattnet;-)!!

3 kommentarer:

  1. Bra idé med solskydds dräkt som flyter! Det problemet har inte vi eftersom vår madame INTE tycker om vatten och är en allmän fegis för saker överlag..... men å andra sidan får vi bråka med henne några gånger i veckan då det vankas hårtvätt :(

    SvaraRadera
  2. Mmm, man törs aldrig lämna dem med blicken riktigt. Inte i samband med bad, jag tycker det är läskigt då man har hört hur fort det kan gå. En i bekantskapskretsen hade en kille på 2,5 år som drunknade i 20-30 cm högt vatten :(

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, vatten är läskigt, otäkt, går så fort OM det skulle hända ngt.
    Stor Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!