torsdag 3 juni 2010

Tvätta hela dagen lång.....

Min tvättmaskin går på hög varv hela dagarna i enda. Mycket kläder blir det och mer kommer det förmodligen att bli ju äldre barnen blir. Nu på sommaren blir inte kläderna bara skitiga, de får oxå stora gröna fläckar på knäna. Jag gnuggar och jag gnuggar med alla möjliga medel. Men ändå är fläckarna kvar. Hur gör ni för att få bort era hårt sittande fläckar på era barns kläder? Blir snart tokig på alla gröna knän. Och det vore ju synd om jag skulle bli det pga några gräs fläckar..... ;)

2 kommentarer:

  1. Tror jag läst att Yes ska vara bra att gnida på. Eller vinäger. Eller citron. Har inte testat själv, men memorerat det utifallatt.

    SvaraRadera
  2. Vanish spray mot fläckar. Spraya på och sedan i maskinen. fort o snabbt ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!