måndag 21 juni 2010

Ursäkta mej.....

Jag är expert på att ursäkta mej. Jag har kommit på mej själv att göra det i alla olika situationer nu....

Jag ursäktar mej:

  • för att jag har det stökigt hemma....
  • för att jag kommer för sent(kanske 1 minut)....
  • för att jag kommer för tidigt....
  • för att mitt hår ser smörigt och fett ut....
  • för att jag glömt bort något....
  • för att jag inte hunnit städat...
  • för att vårt hus ser ut som det gör just nu....
  • för att fönstren i hustet är så skitiga så att de knappt går att se ut...
  • för att jag inte hunnit bäddat sängen....
  • för att jag är tjock...
  • för att jag har fula kläder på mej....

När jag skriver denna listan så ser jag ju hur patetiskt det är. Varför ska jag ursäkta mej?? Jag gör ju det bara så att det låter dumt. Ingen annan bryr sig ju. Det är bara jag som ser eller känner att jag tex har fett hår...

Tror inte egentligen att någon skulle bry sig om jag har det stökigt hemma hos oss. Det är bara jag själv som tycker och ser det.... Varför är man så beroende av vad andra tycker och tänker egentligen?? Det ska man ju inte behöva vara.... Jag är ju egentligen en väldigt stark person med rätt så bra självförtroende så jag ska väl inte behöva ursäkta mej för någon...?? Nä nu ska jag bli bättre på detta och sluta ursäkta mej för allt!!!!

3 kommentarer:

  1. Nä, varför ska du ursäkta dig? Men är som är och ska var stolt över sig själv, du är unik och människor runt omkring dig tycker om dig precis som DU är! Hallå! Vi vet inte vad som händer imorgon och man ska njuta för var dag - det gör jag (fast just nu önskar jag att huset var i bättre ordning, hittar ju t om renoveringsspår i smörpaketet, men den som väntar på något gott...) Kraaam HM

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i att sluta ursäkta dig MEN jag förstår vad du menar, är likadan, och undrar många ggr varför man håller på så.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Jag ursäktar mig aldrig. Faktiskt. Förstår inte vitsen, är det stökigt så är det. Är man skitig så är man. Det ska ju andra människor inte få en ursäkt för. Sluta ursäkta dig.
    Puss och Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!