måndag 28 juni 2010

Tar en liten paus från solen!!

Fick lov att gå in på altanen och svalka mej lite från solen. En liten siesta får det bli!! Solen är helt underbar, men vi är ju inte vana vid det så vi bli så extremt trötta av den. Alfred och Fabian sover gott så det är sååå tyst här hemma. Alfred har badad hela förmiddagen och varit i solen. Tur att det finns så bra solskydd som det finns. Jag smörjer in mina barn med minst solfaktor 30! Igår gjorde jag det hela tiden, men ändå lyckades de bli lite röda. Ska åka ner och köpa 50 nu! Förr var jag jättedålig på att smörja in min kropp. Huden sved och blev jätteröd. Men med åren har jag lärt mej och inte bränna upp mej, jag smörjer ALLTID in mej med minst 15 och vipps så blir jag brunare än jag någonsin var förr, och dessutom är jag livrädd för hudcancer så nu gäller det att smörja sig ordentligt i denna starka sol!!

Ringde till Douglas innan., han hade spytt 2 gånger inatt....:-( Typiskt.... Men han mådde bra när jag pratade med honom och satt och åt frukost!! De skulle bege sig ner till havet då. Fy fasen va jag är avis på dem.... Förmodligen spydde han för att han svalt så mycket havsvatten igår. Om inte annat så är det väl bara att vänta att farmor och Elsa kommer att få det....

Näpp nu är min paus slut. Inte kan jag sitta för länge i skuggan och försumma solen;-)


Sola lugnt och tänk på solfaktorn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!