torsdag 17 juni 2010

Så överlever ni semestern....

I var och varannan tidning kan man nu läsa om hur man ska överleva semestern, hur förhållanden inte ska spricka pga en dålig semester. Jag blir helt frågande och fattar noll. För det är väl under semestern som man verkligen kommer varann närmre och det inte är några måsten och alla är glada och nöjda! Eller är jag helt ute och cyklar? Förmodligen är jag nog det då. I tidningarna står det att ett förhållande kan brista efter semestern pga
  • Trängsel med svärmor i stugan..
  • Ösregn hela sommaren.....
  • Konstant gnäll på barnen....

Kan nog göra listan längre, men jag stannar där för att jag tycker att de är så små problem så jag tycker nästan att det är pinsamt att de ens kan lägga ut en stor artikel i tidningarna om just detta problem.... Hur klarar folk vardagen annars då? Träffas man inte eller? Pratar man inte med varann utan väntar och gör det bara på själva semester??

Iallafall för mej och Jonas så blir vårt förhållande mycket bättre på sommaren och semestern. Barnen är glada för att pappa äntligen har semester och jag är glad för att vi delar på allt. Jag behöver inte ta så mycket ansvar själv över barnen. Ösregnar det en hel semester så får man väl hitta på andra aktiviteter och inte bara sitta hemma och gnaga på varann. Att barnen skulle bli gnälliga just på semestern låter ju otroligt konstigt. Det måste ju vara snarare så att det som tycker att sina barn är gnälliga är de föräldrar som inte är med sina barn så ofta den andra delen på året?

Och så detta med svärmor.... Ja de är klart att de inte är lätt vissa stunder. Men jag har en svärmor som oftast inte lägger sig i så mycket och gör hon det så säger jag ju självklart till och det vet hon om;-)

Min fråga till er: Hur blir er semester? Klarar ni av en hel semester ihop eller inte? Självklart klandrar jag ingen utan jag bara undrar varför de inte skulle göra det??;-)

2 kommentarer:

  1. Håller med dig Karro! Tycker livet blir enklare när man har mer tid med familjen, mindre vardagsstress och tar dagen som det kommer. Läängtar!! En fika snart kanske?? Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Ja Sara det tycker jag! Till veckan kanske?
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!