måndag 17 juli 2017

Stockholm, dag 1!

 I onsdags morse drog jag och min käre make iväg på en liten minisemester helt för oss själva! Inga barn, inga måsten, bara VI två!!
Vi behövde detta! Att bara få vara lite helt själva... Det har varit en intensiv vår och försommar och ibland känns det som om man knappt ses och när man ses, ja då har det tjärvar det rejält i dessa kärleksgärn... De har gått trögt och det har varit en ganska tung vår på kärleksfronten.. Så blir det ibland. Man ska bestiga berg ibland, och ibland går allt som på en räkmacka.. Så som livet är antar jag.... Upp och ner hela tiden... Så denna resa var precis det vi behövde just nu!!
Vi har pratat flera år att åka bort på en liten minisemester bara jag och Jonas på sommaren... Men sen har det aldrig blivit av, förens förra veckan!
 Vi checkade in på hotell kung Carl! Kan verkligen rekommendera de hotellet! Ett urmysigt hotell på öster, precis vid Stureplan!
Så charmigt och mysigt! Vi fick ett rum på 5:e våningen och jag ska inte sticka under stolen med att jag fick lite svindel när jag tittade ner;-)
 Så gick vi ut och började strosa runt i stan! Käkade lunch på restaurang Grodan! Att bara få sitta ner så där, helt i lugn och ro! Inte vara den där ständigta förmedlaren mellan 3 barn som ständigt ska kivas och retas! Alltså det är guld värd!
 Så kikade vi lite i affärer... Min shoppingtarm var faktiskt inte jättesugen på shopping.. Ha, ja ni hörde rätt! Man kan ju undra om jag gått och blivit sjuk eller nått? Just nu är det ju en himlans massa rea överallt, så jag borde ju vara extra på bettet nu... Men nja...
Vi shoppar på olika ställen jag och min käre man... Han vill gå in på såna här affärer...
 Medans jag hellre drar mej till såna här affärer...;-) Ha ha, ja ja, alla är vi olika och tur är väl det!;-)
Han är söt min man alltså på så många sätt och vis... Han kallar mej skatan... Ja, nä men alla kallar vi våra käresta olika saker... Jag kallar han farfar prästen och han kallar mej skatan... Han säger att det är ren och kär kärlek som han kallar mej skatan... Mmm, ja ibland kanske;-)
 Tiden går fort när man har roligt! Att bara strosa omkring och helt plötsligt är klockan jättemycket! Försöka vila en stund på rummet innan det var dags för middag!
 En hiss selfie.. Ja fråga mej inte varför Jonas vrider på sitt huvud så?;-)
 Jonas hade bokat bord på Hallwylska! Alltså WOW säger jag bara!! Vilket ställe! Vi satt på en innegård under bar himmel en härlig sommarkväll! Drack, njöt och åt suergod mat!
 Det är riktigt svårt att få den där underbara känslan som var där på bild! Men jag kan verkligen rekommendera detta ställe! Så kan det möjligtvis vara en och annan kändis där med.. Men sånt ser inte jag.. Är precis blind på ögonen när det kommer till att känna igen kändisar.. Sån är jag!;-) Ha ha!
Så drog vi vidare på barrunda i sommarnatten, bara jag och min käre man! Fulla och glada från huvudet till tårna!
Men nattlivet i Stockholm på sommaren.. Jag måste säga att det suger en hel del... Väldigt dött... Men vi hade ändå supertrevligt! Prata, prata och ännu mer prata och skrattade i massor! Precis vad vi behövde!! Vilken härlig första dag vi fick!!
Har ingen aning om när vi gick hem.. Men det blev inte jättesent... Vi kanske ramlade i säng efter 12... Det räckte för oss! Då hade bönderna från byn fått nog av storstan för den dagen!;-)
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!