fredag 21 juli 2017

2 helt underbara dagar!

Äntligen kom solen! Äntligen kunde vi gå ner till havet och bada! I hela 2 dagar hann vi hänga där nere, sola, bada, leka och njuta! Idag är det åter regn och rusk.. Nä men jag låter väl inte så bitter eller? ;-)
Ja, ja faktiskt. Nästan så att vi har tankar på att bila, flyga eller ta oss vidare neråt Europa nästa sommar. Ägna 3 veckor i ett hus i Spanien kanske? Då får vi garanterat sola och bada hela dagarna! Vi måste ju få sol och bad. Hur ska vi annars klara hela långa tråkiga hösten och vintern? Sola och bada är ett måste på sommaren ju!;-)
 2 dagar på stranden med bad och sol, är ju bättre än ingen dag! Eller hur?;-) Fy sjutton som vi njöt och så njöt vi ännu mer! Känner hur solens härliga strålar borrar sig in i min själ och skapar massor av härlig energi!
 Jonas kollega Johan och hans sambo Cecilia och deras lilla Elton kom till oss i onsdags! På eftermiddagen serverade de oss ett glas rosé på stranden! Underbart!;-)
 Mysa i skuggan, gå ut och äta, prata och njuta!
 Igår vid lunch åkte de hem! Alltså grabbarna vill verkligen ha ett litet sånt här syskon! Oj oj oj, va de höll på med den lille;-) Sååå mysigt! Perfekta barnvakter hade de ju varit!;-)
 En heldag på stranden igår igen! Nä, vet ni vad! Jag skulle aldrig få nog av sol och bad! Jag är helt enkelt född i fel land! Min kropp är gjord för ett varmt land! Jag är en kuvösunge helt enkelt... Som fryser konstant.. Sover med raggisar mitt i sommaren och bär tjocka tröjor så fort solen inte visar sig...
 Livet! Att sitta och äta lunch på stranden! Låta ett par 3000 sandkorn komma in i munnen och så knastrar det så där härligt!;-)
 Vattnet var glasklart igår! Det är inte ofta det händer i havet här.. Oftast är det grumligt och äckligt.. Men inte igår, magiskt vackert och nästan ok för att bada!
 Nä, jag gjorde bara ett par 3 tantdopp... Hoppade ner i vattnet och svalkade mej och upp igen.. Det gjorde inte mina barn.. De flöt runt där i vattnet, lekte och stod på händer. Kom upp 40 minuter senare och frös så läpparna var blåa! Värmde sig under badlakandet och så i igen! Barn har ingen känsel i kroppen, det är en sak som är säker;-)
 Han, mitt stora hjärta... Han som typ vägrar vara med på bild längre.. Han som jag mer och mer sälla skriver om på bloggen.. Han får man ta ett snabbt kort på utan att han är med;-) Det är väl naturligt kan jag tänka att det blir så när barnen blir större.. De vill inte längre vara offentliga och jag respekterar det! Dessutom läser han min blogg.. Så ibland kanske jag inte alltid bör skriva det där sakerna som jag skriver.. Men det gör jag ändå.. Japp, för sån är jag... Alla är vi olika...
 När man egentligen är mättad på solen efter en hel dag på stranden men ändå inte kan slita sig från den. När man egentligen borde sätta sig i skuggan, men vet att det blir regn nästa dag.. Då sitter man ändå i solen, men skyddar sig lite och njuter!
 En underbar midsommarpresent som jag fick av Jonas! Älskar hatten! Perfekt att skydda ansiktet! Behöver kanske inte bli rynkigare än vad jag är...
 Att jag har uppfostrat mina barn bra!;-) En som ger mej fotmassage och en som kammar mitt hår! Japp, jag är bortskämd, men de är å andra sidan dom med när de kommer till mej som om jag vore en bank och de vill ha lite pengar som de kan gå till kiosken och köpa upp! Win win liksom!;-)
Idag slödag med morfars helly hansen raggisar på fossingarna! Städat och tvättat lite! Ja även om det är semester så får man inte semester från det...
Sååå motigt att börja städa, men när jag var klar! Den känslan är härlig! Att springa och att städa är lite samma lika... Innan man går ut och springer så är det motigt och jobbigt och även ibland kanske under tiden, men sen när man sprungit klart! Det är en fantastik härlig känsla! Samma lika med städningen, same same but different liksom;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!