söndag 9 juli 2017

Det som göms i....

 Jag har tänkt att försöka röja upp så mycket som det bara går under semestern! Ta ett rum i taget, ingen stress och hetts. Utan bara när och om jag känner för det!
Fy bubblan va mycket skit man samlar på sig. Och barnens kläder... Jösses, de svämmar över av för små kläder.. Undan för undan har jag rensat deras garderober och till sist har de hamnat i en jättehög i tvättstugan och jag har tänkt att jag tar tag i det där sen.. De där sen har liksom aldrig kommit, förens idag...
Jag kavlade upp ärmarna och känslorna! Japp, jag är ju en sån där hamseter som älskar att spara allt och Jonas är tokig på mej.. Han menar på att man inte kan spara allt... Och jag har massor av känslor i kläderna.. Sjukt, jag vet!;-)
Dagarna innan jag ska ha mens, är jag en jäkel på att rensa och städa! Jag är där nu! Så jag passade på och slängde och skänkte och inte ha några känslor med i spelet!
Gick igenom varje skåp som jag inte gått igenom riktigt på mååånga år...
 Det som göms... *harkel* Ni vet när vi gifte oss för snart 4 år sedan så var några av våra vänner här och slängde om lite saker här hemma, la ut surströmming och gömde saker... Tv dosorna försvann och har sedan dess varit helt spårlöst borta till TVn... Den har ju funkat och så.. Vi har fått ändra kanalerna på själva TVn och ingen av våra kära vänner har erkänt att de gömt dessa dosor... Men så dök de upp idag när jag for runt som en orkan i tvättstugan...
Överst på en hylla där det legat massor av gamla trasor och handukar. Där låg de inkilade... Inte konstigt att vi inte hittat dem och jag som tyckt att vi har vänt upp och ner på hela huset i jakten på dessa dosor....
Det som göms... i skiten... Kommer till sist fram;-)
 Tyvärr hjälper det inte så himla mycket att dessa dosor kom fram si så där 4 år senare.. Nej för en månad sedan ramlade vår TV rakt ner i golvet helt utan vidare.. Krasch bom bang.... Helt sönderslagen... Ok, den hade över 9 år på nacken så den hade väl ändå gjort sist.. Men ändå, hur retligt är det inte att dosorna kom fram just nu?;-)
 *haklar mej högt* Hamster ja! Jo jag får nog ändå kalla mej det... Jag har under flera år bara stoppat in de strumpor som inte haft någon maka i ett skåp... Där har de bara blivit mer och mer för varje år... Idag slängde jag nog säkert 50 stycken av bara en strumpa!;-) Allt från str 20 till 42;-) Bra jobbat Karro, bra jobbat!
Jag har en garderob kvar och det är garderoben med sängkläder i tvättstugan.. Den tar jag en annan dag! Men nu är ALLA kläder borta från tvätttugan! De för små kläderna kommer nu att gå vidare till våra vänners barn! Bra att man kan ge vidare! Och det känns bättre i mitt hamsterhjärta att ge vidare och veta att de blir använda! Nej för man kan ju inte spara på allt, det förstår ju till och med jag...;-)
Kommer jag upp i tid imorgon, då fortsätter rensningen i ett annat rum!
Shit, man känner sig verkligen otroligt ren och go nu när man rensar så mycket! Man behöver ju faktiskt inte ha så mycket skit i varje litet hörn av huset! Oj oj oj, va vuxen jag har blivit som tänker så;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!