söndag 29 januari 2017

Hjälte på natten, hjälte på dagen...

Eller något sådant...
Seriöst. Den här kvinnokroppen som jag lever i börjar bli rejält gammal.. Eller så har hon kommit ifrån de här med festande på nätterna?
Inte vet då jag? Ok, jag va väl lite hjälte igår kväll när vi gick på en spontandejt till våra vänner Hanna och Affe för lite bubbel och snack vid 19 tiden... Hjälte när bubblet rann ner i strupen som om det vore vatten.. Gott var det och visst, vi blev väl lite på pickalurven allihop... Men inte fulla på de viset som man skulle trott med tanke på vilken hjältinna jag känner mej som idag. En hjältinna som blivit påkörd av tåget si så där 17 gånger, både påkörd och backad på...
Vaknade vid 8 och kände mej lite sliten. Men under dagen som gått har jag spytt både en och sju gånger. Har inte fått behålla en matbit på hela dagen...
Så japp, jag har legat här i sängen och kollat på 14 avsnitt av skam och kännt mej som värdens sämsta morsa. Typ som en tonåring...;)
Men priset tog nog ändå när jag skulle försöka vara den där goda modern och köra ut till slalombacken med Veronica, Douglas och Fabian för att möta upp resten av familjen som redan var där ute och så skulle vi grilla korv..
Kör in på Hemköp för att köpa korv. Får slänga mej ur bilen för då kommer det en spya... Nej då, kände mej inte alls så billig där jag stod och försökte gömma mej mellan alla bilar och spy lite diskret så hela kroppen skakade och barnen satt kvar i bilen.. Nä jag kände mej inte alls så rutten just då.. Jo de gjorde jag och långt från en hjälte kände jag mej, mer som en dåre...
Som sagt. Förstår inte hur i all världen jag kunde bli så här dålig? Att jag hade huvudvärk igår eftermiddag och sov en timme med alvedon och sedan drack bubbel på kvällen? Ja jag vet då inte? Kanske en kombo av många saker? Stress och att min kropp inte är som den ska. Helt ur balans...
Ja ja, nej nej.. Jag har faktiskt inte lovat en endaste gång idag att jag aldrig mer ska dricka alkohol... Nej, för de vet jag att jag aldrig håller ändå;)
Nu ska den här påkörda hjälten som precis har duschat, byta våning och istället för sängen blir det soffan..
Ångesten är stor. Fan, nu har jag kastat bort en hel dyrbar dag genom att bara ligga här, fy skäms på mej... Men serien skam, den kan jag verkligen renonsers er att se om ni inte sett den redan! Sååååå bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!