torsdag 28 maj 2015

Man kan aldrig få för många klänningar!

Så är det, ja alltså att man ALDRIG kan få för många klänningar även om mannen i hushållet tycker det och typ suckar en gnutta varje gång som jag kommer hemsläpandes med en klänning;-)
Det vankas 2(!!) bröllop i sommar! Guuud så roligt! Har inte varit på bröllop sedan jag själv gifte mej för snart 2 år sedan och innan dess var det evigheter sedan, så nu äntligen är det dags för BRÖLLOP x2!
Bröllop innefattar ju då att klä sig fint! Älskar att få klä upp mej från topp till tå!;-)
Och för att vara helt på den säkra sidan så har jag köpt inte mindre än 3 stycken klänningar! Ja självklart måste jag ju ha något att välja mellan, man måste ju liksom gardera sig!;-) Jag vet ju faktiskt inte alls på vilket humör jag är på just den stora dagen!;-)
Och så är det ju midsommar och då måste man ju också klä upp sig så där extrafint! Lövlie!!
Den här godingen beställde jag från Passions for Brands, en Lise Sandahl klänning som verkligen är lika underbar som den ser ut! Sååå snygg!!
Den sitter superskönt och jag behöver endast ha ett par trosor under! Japp, jag kan skippa BH:n under! Den satt så bra upptill att till och med mina ursugna pungkulor kunde dingla fritt där inuti!;-)
Jag ska gå ner ett par 10 kilo innan bröllopen är tanken.. Alltså nu vet jag att det inte kommer att gå, men jag försöker jobba på en fitare kropp i alla fall! Så att jag slipper ha kroppstrumpa på mej! Ja alltså för att dra in magen. Det kan bli ganska så jobbigt en hel dag och risken är att jag kommer att storkna och inte kunna andas om jag ska dra in magen en hel kväll...;-)
 Jo och så mellan brösten så var det liksom en öppning... Så JA, min klyfta syns, även om det ser ut som om mitt ena bröst håller på att ramla ut här. Men det ska nog inte vara någon fara.. Mina bomber tar sig ingenstans genom de där lilla hålet;-)
Den här godingen köpte jag på min favvobutik People som ligger i grannbyn Vaggeryd! Så underbar och skön och färgen! Blå, lika blå som på kortet i mitten! Wow säger jag bara!
Ett par snygga klackskor, en snygg bränna och en härlig frisyr! Sedan är jag redo för både bröllopsfester och midsommarfiranden!;-)
Den här hallonröda lite "enklare" klänningen kommer också från Passion for Brands och är också en Lise Sandahl klänning!
Färgen är så mycket snyggare i verkligheten  och det är en sån där klänning som man lika gärna kan ha på stranden som på festen! Bara att klä uppe eller ner beroende på skor och frisyr!
Som sagt... Mina ben är VITA.. Ja hur sjutton skulle dom kunna bli bruna när regnet bara öser ner och det typ är 10 grader? Nej de var väl det jag tänkte... Och JA, bilderna hade blivit sååå mycket finare och klarare om jag hade kunnat vara ute och fotat...
Men vädret ja..  Seriöst...5 grader var det imorse när jag åkte till jobbet och idag har det både regnat, haglat och solen har visat sig.. Seriöst, detta väder är ju värre än mitt humör till att växla... *muttrar högt som fan*
Som sagt, man kan ALDRIG ha för många klänningar...
I min garderob ser samlingen ut så här... Ett 50 tal klänningar och en del tunikor! Ok ok, kanske kunde jag ha använt en annan fin klänning som jag har där i garderoben.. Men nu blir det inte så, för som sagt. Man kan ALDRIG få för många klänningar!;-)

1 kommentar:

  1. Så fina klänningar men den första var något extra!! Sjukt fin och klädde dig perfekt!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!