tisdag 17 juni 2014

Hur hade du gjort?

Igår när jag var och handlade gick en tjej i 14-års åldern framför mej. Ja alltså jag tror hon va runt 14 år, hon kunde lika bra ha varit 11-12 år. Shit ja det är verkligen svårt att se åldern på tjejer nu för tiden. Åh herreguuud nu låter jag som om jag vore 85 plus och inte 34 (ung) gammal..;-)
Iallafall så gick hon framför mej i ett par vita små tajta shorts med sina snuskigt snygga lååånga ben, så där perfekt slanka som man bara har drömt om i hela sitt liv...
Men iallafall.. 
Hon gick framför mej i sina vita små minshorts och mina ögon bara får syn på en röd/brun fläck i rumpan. Eller nja snarare lite in mot rumpan. Ja ni hajjar.. Alltså hon hade förmodligen INTE suttit i något utan detta var sånt som vi kvinnor får en gång i månaden... Ja alltså mens!
Mina ögon kan liksom inte sluta stirra och jag bara känner för henne, känner att detta är så in i bomben pinsamt.. Alltså just där hamnade jag i ett val, skulle jag våga säga till henne att hon hade den där fläcken där eller skulle jag skita i det? Hon kanske skulle tycka det vara mer pinsamt om jag sa till henne, men jag själv hade nog blivit glad... Jag sket i det, jag sa inget och förmodligen dog hon när hon kom hem och fick syn på den här STORA fläcken i rumpan... Och JA så klart ångrade jag mej efteråt att jag inget sagt.. 
Hur hade ni gjort? Ska man vara så ärlig, just när det kommer till just "såna" pinsamma fläckar på ett pinsamt stället? Hur hade du gjort?
Jag brukar annars vara ganska så ärlig, iallafall mot dom jag känner. Ja som typ om någon har "råkat" kletat snor och fått en snorkråka på kinden, eller har mat mellan sina tänder eller vad det nu må vara...
Brukar du vara ärlig och säga till om du ser såna där "pinsamma" fläckar på andras kläder?

4 kommentarer:

  1. Stackars tjej, i den åldern är det ju nära döden.... Jag hade nog inte sagt nåt eftersom jag är en fegis men jag hade uppskattat om något gett mig en hint om det var så... Har aldrig sett nån med en "fläck" och inte haft någon själv heller.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar säga till när jag t ex ser trasiga strumbyxor, så jag tror nog att jag hade sagt till i detta fall.

    SvaraRadera
  3. Jag hade sagt till men jag är ju barnmorska och har liksom inga större problem att prata om mens och liknande :)

    SvaraRadera
  4. Jag säger alltid till, vet inte hur många jag "räddat" på jobbet, när kjolen fastnat och rumpan hänger ut eller när knapparna i blusen gått upp och både bh och mage tittar fram. Mascara på kinden osv. Självklart säger jag till, för det är JAG ;) fast kanske lite diskret så ingen annan hör...
    Tjingeling

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!