fredag 19 juli 2013

På en öde Ö som en endstöring...

Min kropp ligger i en solstol hela dagarna och min kropp börjar för första gången på många år bli en liten gnutta solbränd nu!
Så ljuvligt underbart härligt när solen kysser min halvnakna kropp! Jag mår så bra!
Jag mår så bra av att bara vara. Att inget göra, bara ligga där, lyssna på fåglarnas kvitter, barnens tjat, bråk och gnat och höra björkarnas sus!
Jag trivs som fisken i vattnet och jag blir inte ett dugg rastlös! Är det semester så är det!
Någon som därimot inte gillar samma underbara intressen att ligga och pressa i en solstol si så där 8 timmar per dag är min käre blivande man...
Idag på eftermiddagen gick han som en osalig ande kring mej och trampade...  -Alltså seriöst Karolin... Det här går fan inte... -Vad undrar jag och tittar upp från min mobil som jag krampaktigt håller i när jag spelar wordfued för brinnande livet!
-Barnen blir fan rastösa! -Va blir dom frågar jag och tittar på dem när de ligger med 2 stycken ajfån och en padda i varsina knän precis uppstigna från ett 2 timmars bad!? Är dom rastlösa?
-Nä i själva verket är det väl jag, erkänner han! Jo jag vet, min blivande man gillar inte att ligga och pressa i solen, men ändå blir han så mycket brunare än mej bara solen kysser hans kropp i några minuter...
- Fan det är ju som att bo på en öde Ö med er... Du är ju som en enstöring och pratar ju inte ens när du ligger där och steker...
Jo så har vi det här hos oss nu;-)
På sena eftermiddagen fick vi iallafall besök av min fina underbara vän Veronica och hennes härliga familj! Barnen fick leka av sig och efter ett tag drog vi på en liten tur nercabbat, med hög volym på stereon. Susade på vägarna, skrattade och lekte tonåringar!
Gud så härligt! Nä så jag är inte bara en enstöring, jag kan oxå vara lite social!
Hur har er dag varit? Är ni oxå soldyrkare precis som mej?;-)

4 kommentarer:

  1. Nej, Soldyrkare är helt fel ord för att beskriva mig, jag blir som en liten unge när det är varmt ute; gnällig, ledsen... Tur att den som faktiskt ÄR barn i vår familj verkar klara av det varma vädret bättre:)

    Hittade hit via Aftonbladet som hade en mycket läsvärd artikel! Har precis läst "Dotter önskas" och känner igen mig i mycket. Kanske för att jag själv aldrig varit en "pojkflicka" utan alltid varit den där med långt hår, klänning... Faktiskt skönt att läsa om andra som brottats med samma tankar.

    Ha det fint och njut av solen du:)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag vill väldigt gärna vara brun.. Typ pepparkaksbrun... Men jag ORKAR inte ligga i solen särskilt länge...

    SvaraRadera
  4. Dessa män.. min är likadan. Jag ligger som en padda i solen och läser, lyssnar på nåt eller bara ligger. Men han är uppe och promenerar med jämna mellanrum - svårt att ligga still, och myrorna kryper i hans kropp. Lite svår kombo det där ;-) Skillnaden är att han kan inte skylla på barna för de skiter ju i oss!
    Kram o sola på snögging

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!