tisdag 23 juli 2013

En stor dos av ångest...

..och massor av tårar blev det innan idag när vi packade alla våra miljoner väskor och vinkade hej då till kussarna, svägerskan, svågrarna och svärmor... (Äntligen ska deras öron få lite semester från våra små kottars höljudda toner...)
Gud, jag hatar det varje gång. Jag hatar att lämna vårt älskade smultronställe...
Jag har fortfarande den där ångesten i maggropen och det känns som om jag har fått en stor fet smäll rakt i mellangärdet, trots att vi varit hemma i 3 timmar nu...
När vi hade åkt ca 5 minuter började Alfred att gråta hysteriskt i bilen följt av Douglas... -Vi vill inte åka hem, vi älskar att vara här! Då brast det även för mej och jag började snyfta hysteriskt bakom mina solglasögon...
Havet, solen, stugan, vin och trevligt sällskap. Det finns inget bättre!!
Igår låg vi på stranden halva dagen, ja som vi gjort alla andra dagar... Ljuvligt skönt var det och senare sprang vi ner och tog oss ett kvällsdopp!
Sent igår kväll drog vi på oss kläder och gick ner till stranden och tog en kvällsdrink! Bara vi vuxna! En väldigt vacker kväll!!
Jag får även en stor dos av ångest när jag tänker på att om 2 veckor börjar jag jobba igen... Herreguuud va tiden har gått fort... (ja jag har ju så klart ingen ångest för själva jobbet, utan för att semestern varit så bra!) Jag önskade på någotvis att man kunde dra tillbaka tiden igen så att vi fick uppleva dessa 2 veckor som vi varit i stugan igen! Så klart går ju inte det och så klart ska jag nu njuta av de resterande 8 semeterdagarna som jag har kvar tillsammans med min familj, jävlar va jag ska njuta!! Jag ska ta vara på varje liten sekund!
Ikväll ska jag dricka bubbel, ja som alla andra kvällar.. Herregud, den där alkoholkonsumtionen har varit väääldigt hög dom här 2 veckorna. Men äsch va gör det! Vi lever ju bara en gång och dessutom hoppas jag på att den där jobbiga "komma hem" ångesten kommer att försvinna när jag får dricka mitt bubbel med världens bästa vän ikväll!!
Borta bra hemma bäst sägs det... Jag säger: Skitsnack!

4 kommentarer:

  1. Underbart !
    Man behöver sånna ställen, där man bara kan få leva, njuta - vara !!
    KRAM på dig fining !!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det helt fantastiskt och av bilderna att dömma så är det ett riktigt smultronställe. :)
    Njut nu av dina sista 8 semdagar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni hittat ett så ljuvligt ställe, det är det man lever på hela vintern sedan :-)

    SvaraRadera
  4. Underbart! Men jobbigt på samma gång... Känner igen tårarna, vi har släkt 37 mil bort och sonen grät alltid hejdlöst vid hemfärd...
    Försökte skriva för 2 veckor sen och tala om att vi följs åt. Bor i grannbyn hemma och nu har vi varit "nästgårds" även dessa två veckor ;)Vi är i Falkenberg sen förra söndagen! Hade nästan tänkt föreslå att vi kunde setts över ett glas...
    jag lyckades inte få iväg den kommentaren. Så nu får det bli en annan gång!! Må så gott, kram U

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!