måndag 22 juli 2013

Lata dagar...

I lördags kom barnens kusiner hit! Barnen är upp över öronen glada, jag menar tänk er vilken lycka för grabbarna att ha en 14 och 11 årig kusin! Gustav som är 14 är alla mina grabbars stora förebild! Där han är, där vet man oxå att mina kottar är!;-)
Igår var solen frånvarande nästan hela dagen... Jädrar va bittra jag och min käre soldyrkande svägerska var...
Vi gjorde annat i och för sig, gick en mil där munnarna även fick sig en dos av träning när vi pratade konstant i munnen på varandra och sen drack vi vin i kvällsolen när den väl kom!
Vi har verkligen lata dagar här nere och vet ni, jag njuter varje dag, timme, minut och sekund!
Trots alldeles för få sömntimmar inatt är jag ändå klarvaken!
Inatt när jag gick och la mej strax efter klockan tolv började vi se på en film som stängdes av strax innan 2:30. Men nu efter bara 6 timmars sömn ville kroppen inte sova mer...
För er som känner att ni vill hulka i er gråt, få er en tankeställare och kolla på en bra film. Kan jag varmt rekommendera filmen The Impossible. En verklighetsbaserad film om tsunamin i Thailand...Fy farao va fruktansvärd den annandagen för 9 år sedan blev, fruktansvärd!
NU: Fralleköp.
SEN: Strandhäng för hela slanten! Japp för idag skiner solen från en klarblå himmel. Så idag ska fläsket stekas nere på stranden!;-)
Lata dagar när dom är som bäst!

3 kommentarer:

  1. Igår hade vi stekhett i Falköping...
    Idag är det soligt med inte alls lika varmt...
    Kul grej med gästbloggare by the way =)
    Ha en kanaondag på stranden och fortsatt go semester...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart ! jag ÄLSKAR dom här lata dagarna :)
    Idag fick jag dessutom lite "sovmorgon" ( v sov hos farmor och farfar ) så jag kunde vakna av mig själv och sticka direkt ut och springa.
    LYX eller vad !? ;)
    Jag kan varmt rekomendera sport bh´n - den ger inte tuttarna minsta "utrymme" för att rymma :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni också fick tillbaka solen :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!