tisdag 30 juli 2013

En härlig kväll vid sjön!

Regnet har öst ner över byn idag... Bokstavligt talat vräkt ner... Sååå surt.. Ja jag vet att vi blivit bortskämda med massor av sol dom här veckorna. Men den får gärna skina lite till den här sista veckan på min semester och ösregna nästa när jag börjar att jobba;-) *he*he*
Ikväll åkte vi till våra söta vänner Emma och Marcus (även Douglas gudföräldrar) och besökte dem i deras underbara stuga som ligger alldeles intill sjön!
Sååå fint! Skulle lätt kunna bosätta mej där! Hur det är på vintern, ja det är väl kanske en annan femma?;-)
När vi kom dit försvann allt regn och det blev en kanonfin kväll! Så klart hoppade barnen i sjön och låg och plaskade lääänge! 24 grader visade temperaturen i sjön! I och för sig så bryr sig inte mina kottarna så mycket om det så skulle varit 15 grader, dom hade ändå legat i och badat... Tror banne mej inte att ungar har någon känsel i kroppen över hur kallt det får vara när man badar;-) Men så var nog även jag när jag var liten, badade alltid oavsett om det var kallt eller varmt...;-)
Knappt en vit dag på semestern, så tja det var väl lika bra att fortsätta sippra på vinet... Ett glas vin, sittandes vid sjön, prata med vänner och ilskna barn! Livet är härligt! Ilskna barn? Jo då... Kära lilla Fabian visade sin ilskna lilla sida till även ikväll... Snälla gode gud, låt denna 3-års trots gå över snart!
Söta lilla Willot! Åh det är nästan så man blir sugen på en liten 4:a! Men nepp, nu är bäbisfabriken stängd och jag är så grymt nöjd med mina 3 små stjärnor som förgyller våra dagar med kärlek, bråk, pussar, frågor, skratt och ännu lite bråk!
3 stora påsar med kläder och skor levererades till hans söta mamma och nu hoppas jag att något av det kommer till användning!;-)
När vi åkte hem var himlen alldeles magisk! Jag hann fota den innan den försvann och det blev alldeles mörkt ute... Det är lut på ljusa kvällar nu...
Nu har jag chockat kroppen och krypit ner i sängen! Om jag somnar eller ej, ja det vet man liksom inte? Har vänt på dygnet helt och inatt kunde jag inte somna förrens efter klockan 3. Herregud i himmelen, klockan 3 är den tiden som jag nästan kommer att stiga upp nästa vecka...

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig kväll! Håller med dig om att det gärna får vara färdigregnat nu... även om marken behöver det.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt !! En sån idyll skulle alla behöva ha för att besöka då och då !
    Här har regnet VRÄKT ner ikväll, men det gör mig faktiskt inget.
    Den här sommaren har vart toppen och jag är ärligt talat rätt nöjd med den sol vi fått :)
    Iofs, fint väder är ju alltid trevligt men jag längtar efter liiite svalare temperaturer - typ 20 grader så det inte blir fullt så vidrigt att träna ute :)
    Tänk att man aldrig blir nöjd... !?
    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!