måndag 15 juli 2013

Gästinlägg: "Did you give the world some love today, Babe.."

"Did you give the world some love today, Babe.."

Att befinna sig på platser eller att umgås med vänner, som utstrålar värme och positiv energi är i stort sett samma som att en bil behöver drivmedel för att fungera. Vi behöver mat för att orka och för att kroppen skall fungera, närhet från en familjemedlem för att känna sig behövd. En tröstande axel eller en minuts totalt skrattanfall från tjejkompisen. Att "ensam är stark" är i min bok bullshit. Vi behöver varandra, på ett eller annat vis. Så med andra ord behöver vi människor runt omkring oss som får "maskinen" att drivas runt.
Jag har många fina vänner och kära familjemedlemmar runt omkring mig som får mig att må bra, som ger MIG massa energi precis när jag behöver det, var och en på sitt sätt. Jag vet att de finns för mig, de ställer upp i vått och torrt på samma sätt som jag skulle ställa/ställer upp för dem oavsett när.
Men, hur mycket energi de än ger dig så måste du vara beredd på att ge dem lika mycket tillbaka. För vem vill vara en energitjuv? Under vissa perioder kanske det är du själv som behöver "tankas" för att under  andra vara den som ger den där energin tillbaka.
Jag är tacksam över "mina tjejer", fantastiska kvinnor med skinn på näsan, rakryggade och var och en speciella på sitt unika sätt. Jag känner mig trygg med dem, vi har kul, vi skrattar, gråter, pratar, lyssnar - var och en (återigen) på sitt sätt!
När jag var 17 så mätte man vänskap i antalet vänner. Nu vet jag, att det viktigaste inte är hur många, utan hur ärliga och härliga vänner jag har, är det viktigaste. DE och DET ger MIG energi. Vi är både lika och olika, tycker inte alls lika om saker och ting, röstar olika vid riksdagsval och har både lika och olika intressen.

På samma sätt som jag vill att mina vänner ska vara mot mig, är jag mot dem. Jag vill att de ska må bra, vara stolta över sig själva och stå på sig för just vilka de är! Jag försöker så gott jag kan, ge dem min kärlek och positiv energi, både i vardagen och när vi träffas.
Och när jag fick frågan från Karolin om att göra ett gästinlägg på hennes blogg, tackade jag "JA"och visste med det precis vad jag skulle skriva om. Och så här blev det.
Tacktacktack bästa Karolin för att jag får vara din vän och att du är min, som jag delar allt med (ja, bokstavligt talat..) DU ger alltid mig massa energi, allt från våra morgonpromenader då vi löser världsproblem till familjemiddagar och bubbelskrattfnatt-kvällar. Du ger mig (och resten av världen) massa glädje och kärlek, jag önskar fler kunde vara som du, vad snygg och strålande världen hade varit!
STORT TACK för förtroendet över detta inlägg (även att jag inte är någon erfaren bloggerska och aldrig kommer bli..)

Du är bäst!

Från härifrån till månen och tillbaka,
Din H.

6 kommentarer:

  1. Villa fina ord, man blir ju helt gråtig!!

    SvaraRadera
  2. Gud va bra skrivit Hanna!kram Sara

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg, vänner är viktiga!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint!! Vilka fina vänner ni är!

    SvaraRadera
  5. Så fint du skrivit om min fina dotter Hanna.
    Puss på dig<3

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!