onsdag 16 december 2015

Granen står så grön och grann på Bokgatan!

 I söndags eftermiddag åkte hela familjen ut till min mamma i skogen och gick på granjakt! Första gången vi "tar" en egen gran. Vi har köpt alla andra år... Tjink! Där sparade vi in 400 spänn!;-)
 Solen visade sig och jag tror banne mej att det var de första strålarna som nådde mitt blekfeta ansikte på en månad... Sååå underbart, även om den inte stannade särskilt länge. Men det känns som om man får vara glad för det lilla ljus som man får just nu. Inte konstigt att man känner sig seg och trött och ser ut  som en mossig gammal sten...
 Vi gick genom fårhagen och den som var räddas av oss alla för baggen, det var Jonas... Han kilade in sig mellan barnen, mamma och mej.. Feglort;-)
 Och där stod den fina granen! Den skulle vi ha! Givetvis blev det tjiv mellan bröderna Grunditz om vem som skulle såga ner den.. Det var väl roligt si så där 3 såg, sen så överlämnades sågen till Jonas...
 Jag tror inte vi klätt vår gran så tidigt något annat år? Men nu har vi gjort det! Vi behövde få in lite julmys och mysljus nu! Det behöver vi verkligen!!
 Gissa om jag blev vansinnig när "någon " (läs Jonas) hade plockat ner granen förra året och liksom KASTAT ner varenda jävla pynt i en kartong, inklusive ljusslingan... Gaaaa!! Svår fula hemska ramsor innan trasslet äntligen släppte...
 Det var länge sedan grabbarna var så nöjda och glada och sammarbetet var på TOPP! Det var första året utan krig här hemma. Ja de andra åren när grannen skulle kläs, har det blivit världskrig om vem som skulle sätta just den kula och vart?!
 Iförd pyjamas stod mina älskade grabbar och klädde vår gran på Bokgatan! Så vacker och sååå mysigt!
 Tradition sedan Douglas första levnadsår har varit att han satt stjärnan i toppen! Så även iår! Tror dock att det nog var sista året som Jonas behövde lyfta upp honom till toppen, nästa år når han nog själv och om ett par år är det kanske Douglas som får lyfta Jonas..;-)
 Granen står så grön och grann på Bokgatan! Är så nöjd med denna! Nu gäller det bara att vi kommer ihåg att vattna fanskapet också, så att den inte börjar barra. För då är risken att den åker ut innan den 24:e....
Paket redan under granen! Wow liksom och jag som trodde att vi inte köpt en endaste liten klapp ännu... Men kolla in vad det står på 4 av de 6 paketen! Jajamensan det står till MAMMA KAROLIN!!! Min älskade familj känner mej såååå bra!!!! *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!