måndag 21 december 2015

Det blev inget iår...

Jag är som sagt inte alls taggad för julen.. Jag vet inte vad som har hänt?
Jag har sedan jag flyttat hemifrån skrivit julkort varje år och när vi sedan fick barn så har jag tagit kort på dem och knåpat ihop fina julkort och skickat till alla nära och kära!
Jag har alltid väntat in snön, så ibland har det blivit lite i sista minuten med dessa julkort... Men de har alltid kommit iväg innan självaste julafton!
Iår har vi inte fått någon snö och iår har det heller inte blivit några julkort...
Jag har faktiskt riktigt dåligt samvete över detta, trots att jag vet att det alltid blir kaos när dom ska tas... Alltid någon av de 3 små liven som tjurar ihop och inte vill vara med..
Igår frågade till och med Alfred NÄR(??) vi skulle ta julkort?
Det blir inget svarade jag... Alltså hans min. Mmm, då och där kände jag mej som en rutten jäkla mamma måste jag erkänna...
Så det blev inget iår. Ingen får ett endaste julkort från oss...
Jo jag måste erkänna att jag också känner mej en gnutta ledsen nu när jag sitter här och känner mej rutten... Älskar ju själv att få fina julkort från nära och kära...
Idag frågade Alfred NÄR vi skulle göra julgodis? NÄR??? Alltså ja vad svarar man..? Den här julen verkar inte bli riktigt så där bra och planerad som de andra jularna... Det kommer inte finnas något julgodis.. Om jag känner mej rutten? JAPP! Men jag förklarade snabbt att vi ändå inte kommer att vara hemma varken på julafton eller juldagen och på annandagen åker vi ju upp till Sälen.. Han köpte det och jag köpte min lilla pojkes hjärta genom att säga at vi kunde köpa massor av goda skumtomtar istället! Ja för dom är ju faktiskt jättegoda också! ;-) Man måste inte baka julgodis, faktiskt! Det finns ju faktiskt att köpa även om julgodis är snuskigt gott...
 Förra söndagen när vi var ute och tog gran och solen sken ett par minuter och fåglarna kvittrade och vi trodde det var en dag i mars... Då fick jag alla 3 på ett och samma kort.. Alltså jag lovar, det var INTE smidigt... Herreguuud va det klagades. Och pustades... De ville inte, de puttades och de *ursäkta* svors...
Men ja, söta är dom de små huliganerna och jag vet att de kommer att uppskatta ALLA miljoner kort som jag knäppt på dem genom åren. Sen när de blir äldre och klok(are)!;-)
Så årets julkort från oss till er kommer alltså se ut så här! Inte en endaste tomte eller pepparkaka i syn. Inte en snögnutta. MEN!!! 3 små söta grabbar som önskar alla er en underbar jul och ett gott nytt år!!
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Och dessa ständiga krav och stress som jämt är, så hinns inte allting alltid med...
Så är livet!
Det blev inget julkort iår. Nästa år kanske?! Vem vet? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!