onsdag 13 maj 2015

Touchdown Mellbystrand!

Klockan 5 imorse ringde min klocka ilsket.. Ingen tuppjävel i hela världen kändes vaken just då, nä knappt jag heller...
Det händer väääldigt sällan att jag INTE snoozar min klocka, men plötsligt händer det! Jag gick rakt upp när klockan ringde och hör och häpnad, jag piggnade till snabbt! Börjar jag kanske bli sjuk eller möjligtvis gammal och morgonpigg? Nä det var nog bara en engångsföreteelse;-)
Efter klockan 6 hämtade jag upp min kollega och så började vår resa neråt Skånelandet!
Underbart vackra rapsfällt mötte oss i det vackra Skåne!
Kund och leverantörsbesök avlöste varandra och det är alltid lika trevligt att få träffa dem som man ofta har telefon och mailkontakt med!
Vi skrattade gott, jag och Andreas där vi satt i bilen (Ja när jag inte sov.. Alltså jag kan INTE hålla mej vaken när jag åker bil, kan inte. Kan somna mitt i ett samtal.. Så jag är oftast INGET roligt bilsällskap;-))
Vi insåg att vi nog började bli en aning gamla. Ja, för numera njuter man av den vackra natur som man åker förbi påå vägarna som man annars inte brukar åka på! Vilket INTE hände för typ 10 år sedan..
Där satt vi i bilen och o:ade ikapp och njöt av den vackra naturen!
*harkel* Ska tillägga att han är 5 år äldre än mej, så han tyckte förmodligen att det var ännu vackrare än mej;-)*hehe*
Vid lunchtid satt vi och käkade lunch på ett supermysigt cafe i Veberöd då jag plötsligt fick syn på Fnulan som susade förbi! Så jag rusade ut.. Ha ha, Sverige är litet alltså.. Där, mitt i lilla Veberöd en vanlig onsdag i maj, sprang jag på denna sköna böna! Vi kramades och hann växla ett par ord med varandra innan hon rusade vidare! Vi lovade varandra att höras av nästa gång jag ska dit!;-)
(Hon bloggade idag om troll på nätet.. Alltså det finns så många *ursäkta mej* idioter där bakom skärmen som bara MÅSTE kläcka en dum och klumpig kommentar.. Ja ni vet ju att jag råkat ut för detta ett X antal gånger...Läs inlägget HÄR!)
Efter en liten nätt tur på 50 mil i bilen idag stannade jag på vårt älskade smultronställe i Mellbystrand och möttes av dessa 2 sötingar! Jag sa till dem att detta var lugnet före stormen INNAN de 3 huliganerna snart kommer ner... Ja för de kommer nog rymma till en annan gård imorgon, det är jag helt säker på. Då finns det inte en chans i världen att de kan ligga där och mysa på gräset med 3 pojkar som är fulla med myror i brallorna..;-)
Åkte och handlade, köpte sallad till mej och hällde upp ett stort glas pepsi max, japp bara för att jag kunde! Ja är man ledig i 4 dagar, ja då måste man ju fira lite!
 Efter mat och dryck och ALLA väskor in, tänkte jag ta mej en skön och lugn PW.. Men nä, jag vände i dörren.. Regn, regn och åter regn.. Seriöst, när sjutton ska vi få se solen? Det känns som om det har regnat nog nu... Eller hur! Mer sol åt folket!!
Så istället hällde jag upp ett glas rött, kröp ner i soffan och här sitter jag nu med TV:n som mitt ända sällskap...
Hmm, ja jag vet.. Vin vs PW.. Ja ja, jag får ta igen den PW:n en annan dag;-)
Jag inväntar grabbarna grus nu! De kommer inte förrens efter 22 ikväll.. Douglas spelar just nu fotbollsmatch och efter det brummar dom ner till mej!
Seriöst.. Man kan ju tycka att jag borde njuta nu av min ensamhet här i stugan. Njuta av tystnaden, makten över fjärrkontrollen och mitt glas vin. Men NÄ! Är man van vid fullt ös medveslös och massor av tjim och tjo. Ja då blir det så kusligt tyst att vara helt själv helt plötsligt... Men snart är ordningen återställd!;-)
Ledig i 4 underbara dagar... Åh herreguuuud va underbart! Vi ska bara vara här på vårt älskade smultronställe, inte röra ett finger! Jo kanske ett och annat finger, men inte mer!;-)

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!