onsdag 20 maj 2015

När man har svårt att acceptera....

Jag har passerat 35-års sträcket och har ju hittat lite gråa hår lite var stans ganska så länge.. Ja alltså bara på huvudet än så länge;-) *tack och lov*
Tjocka och grova är dom också , ja alltså hårstråna. De är inte bara gråa och tjocka, de är korta också och jag känner att jag börjar bli mycket tunnhårigare nu... Va fasen ska detta sluta?
Jag har kunnat accepterat dem. De har ju inte varit så farligt förut.. Tills nu...
Nu kommer dom som i en hel svärm.. De nya hårstråna som varit bruna för bara några månader sedan växer upp som BARA gråa nu.. Jag får faktiskt PANIK och har så svårt att acceptera att jag börjar bli gammal. Gammal och gråhårig, REDAN?!
Jag måste alltså färga mitt hår ännu oftare nu. Ja för jag vägrar gå omkring och vara gråhårig, inte alls så roligt när man annars är en ung och fräsch 22 35 åring...;-) *host*
Eller nja, unga och fräsch jag vet inte.. Rynkorna börjar sannerligen också trollas fram lite här och där och huden har blivit så extremt mycket slappare och mustaschen växer värre än Jonas mustasch och håren på hakan, ja fy bubbland. Dom ska vi inte ens prata om. En jäkla tur att det finns vax säger jag bara... *grinar en skvätt* (Nu är det ju inte jättesvårt att slå Jonas mustaschväxt.. Han har typ inte så mycket. Men ändå.. Jag är KVINNA och då ska man INTE ha mustasch och skägg.. Pungt och slut!)
Jag vet, jag vet... Visst, det är bara att gilla läget... Vad annars ska man göra? Men nä, jag har såååå svårt att göra det, att acceptera att bli äldre, gråhårigare, slappare,  rynkig och en jävla massa ansiktshår... *STOR suck*
Alltså när man annars känner sig som en 22 åring och så visar sig detta.. Nä fy rackarans...;-)
Jag vet, det finns så mycket annat elände här i världen att jag absolut borde ignorera dessa gråa hårstrån. Va fanken sitter jag här och klagar på?  Det är väl bara att hälla i en burk med färg kan man tycka och så håller sig dom där gråa stråna borta åtminstone ett par veckor. Men ändå liksom.... Ska jag nu behöva färga bara för att dölja att jag börjar bli gammal... Usch nä, blä och fy...
Alltså jag har retat Jonas länge nu för att han snart är helt vithårig... Jo det är sant. Han är såååå grå på sitt huvud.. Jag kanske ska sluta med det nu... Ja för snart är jag lika gråhårig som honom...
Jag tror helt enkelt att vi får skylla på någon! Japp för att skylla på någon gör ju ibland att man mår lite bättre...;-) Så ikväll skyller jag de 3 bröderna Grunditz, de kan verkligen få en att bli gråhårig när de drar igång sin rara stämma, bråkar och retas...Så ja, det är kidsens fel att vi är gråhåriga, fast i själva verket vet jag ju så klart att det är våra rara gener som gör detta.. Men det är väl alltid roligt att skylla på någon!
Vart jag tog koret? På fotbollsplanen ikväll! Japp, jag smygfotade mej lite snyggt så där... *fniss* Normalt? Nä inte på en fläck! Men det behöver man inte alltid vara!;-)
Douglas spelade fotbollsmatch! Tyvärr förlorade dom med 5-0 och det var en tårögd liten gosse som kom hem ikväll... Men nästa vecka är det en ny match och då är det nya friska tag som gäller!;-)

1 kommentar:

  1. Känner igen känslan, nu har jag faktiskt ingen aning om om jag är gråhårig p.g.a blont hår. I och för sej försökte jag färga det grått (blev lila, long story) men det är liksom en annan grej när en väljer själv. Men känslan, jag tror att det är att livet går så himla fort. Jag LOVAR att jag nyss var 22, det känns så (är också 35). Jag tror det blir lite av en kris när en märker att tiden kanske inte är den där jätteoceanen som den var förr? Hjälp vad deppigt det lät, hoppas du förstår hur jag menar? :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!