söndag 3 maj 2015

Chockat kroppen...

Åh vilket härligt väder vi haft idag! Mellby har levererat mängder med solstrålar och jag har bara njutit sittandes i en solstol med en bok framför mej!
Jag chockade kroppen rejält idag! Ja för så här mycket sol har den inte fått på sig sedan i agusti och de är ju ett tag sedan om man säger så!;)
Jösses Amalia va solen tog... Röd som en kräfta blev jag! Ja alltså lika vit som jag blir på vinter, lika röd blir jag men som oftast senare övergår till brunt! Alltså, även om jag just nu är röd så känner jag mej såååå mycket fräschare och piggare än för bara några dagar sedan!
Jag till och med brände en del på mina fötter, de är banne mej en merit;) Vårsolen är stark, vrålstark ju...
Jag chockade kroppen lite mer oxå idag... Tog en 7 km snabb PW med Jonas och cyklande barn och innan vi åkte hem sprang jag 2,7 km! Så ja nu är kroppen i chock, men jädrar va bra den mår! (Förutom ett värkande vänsterknähelvete.. *muttrar av ren frustation*)
Mer sol och träning, ja så måste de bli för min del annars kommer jag rasa ihop till en ännu tröttare människa och aldrig mer kunna resa mej upp... Tänk va lite sol och motion kan göra susen för att pigga till liv!
Jo då, nu är vi hemma på Bokgatan igen... Lika sorgset att åka hem från smultronstället som vanligt, men om knappt 1,5 veckor åker vi ner dit igen!!
Och för er som har känsliga ögon och som tror att jag visat upp hela mina bröst här på bilden.. Lugn bara lugn, detta är bara en bråkdel av mina ursugna pungkulor som ni ser, eller förlåt jag menar förstås bröst... Dom andra metrarna ligger och gottar sig skönt i bh-n! Och bröstvårtorna finns det inte en chans att ni ser, för dom ligger längst ner i bh-n och skvalpar! Ja jag tänkte bara jag skulle förtydla lite;)
Nu ska jag hoppa i säng och försöka få den här minsta lilla herr Grunditz att sova för natten... Nä alltså inte Jonas utan Fabian;) 
Han verkar helt plötsligt inte alls ha några tankar på att sova, han som annars somnar klockan 19 på kvällarna... Det kommer att vara en (ännu mer..)grinig 5-åring som ska upp imorgon bitti och gå på förskolan, men de slipper jag för de är Jonas som får ta den kampen;)
Hoppas eran helg varit bra! Puss och god natt!❤️

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag dör!!! Ursugna pungkulor och skvalpande bröstvårtor.. När kommer du över till running life?!? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, ja fy katten alltså ;-)
      Mm jo jag funderar! Kanske måste jag få tillbaka mitt jävlar anamma igen så jag får till lite fler träningsinlägg?;-)
      Puss

      Radera

Tusen tack för din kommentar!