måndag 11 maj 2015

Du och jag baby, du och jag!!

Åren går fort när man har roligt sägs det och ja, jag kan väl bara hålla med om det!;-)
Idag för 14 år sedan träffade jag mitt livs kärlek!
En ljummen kristi himmelfärdshelg stötte vi på varandra av en slump på en fest!
Jag hånglade upp honom mot den faluröda ladan och frågade om han ville följa med mej hem? Svaret blev förstås JA!;-)
Jag minns att jag fick hans nummer på morgonen när han gick ut genom min dörr från min älskade 2:a som jag bodde i då och tänkte att honom får jag nog inte se mer.. Jo kanske att vi springer på varandra, men han bodde ju inte här, så risken var ju ganska så liten...
Han gick ut med sin rosa pikétröja som hade hela ryggen full av falu rödfärg och jag minns att jag fnissade när vi sa hej då!
Senare på eftermiddagen ringde jag upp honom, ringde flera gånger på hans hemtelefon men inget svar, förens på kvällen...
Sedan pratade vi VARJE kväll i 2 veckor, fleeeera timmar per dag. Pratade om allt och hela världen tills vi bestämde oss att vi nog borde ses igen!
Det gjorde vi och sedan dess har det varit du och jag baby, du och jag!
Tekniken har verkligen gått framåt, då skickade man liksom inte så mycket SMS, hängde vid internet eller var uppdaterad på media hela tiden.. Då gällde oftast hemtelefonen.. Ja jösses, det har verkligen hänt mycket på 14 år...;-)
Det har gått upp och ner, som värsta berg och dalbanan! Det har stormat kring oss som ett öppet hav. Ibland har vi fått kämpat, tagit en dag i taget. Lagat förhållandet med både spik, hammare och litervis med  superlim för att inte glida ifrån varandra.
Men kärleken övervinner allt som det så fint heter och faktiskt så är det! Finns den underbara kärleken där, ja då klarar man också livskriser tillsammans!
Vi har upplevt så mycket sorg så underbart mycket kärlek, flyttat från en lägenhet till en annan, köpt radhus och till sist vårt fina hus!
Vi har fått 3 underbara grabbar och gift oss!
Det låter nästan som en saga, ja men ibland är det faktiskt så!
Jag har sagt till honom att spara håret, klippa sig och kanske färga det! Han har gjort det och denna frisyren skrattar jag ihjäl mej åt idag.. Men då, i början av 2000-talet skulle visst frillorna vara så? Även om han ser ut som en ryss;-)
Jag kommer få fan för att jag lägger ut den här bilden här, men hallå! Han är faktiskt gift med en bloggerska och då får man stå ut med sånt!  Ok ok ok, jag vet att detta kommer att kosta mej en sen kväll, svett och annat smått och gott. Men det tar vi om några timmar! *hehe*
 14 år går fort och vi har förändrats! Ja inte bara utanpå utan innanför också! Utanpå har vi fått en och annan rynka, fått en del gråa hårstrån, gått ner i vikt och gått upp i vikt...
Innanför har vi växt till oss, blivit vuxna, fått andra perspektiv på saker och ting! Att livet är för kort för att gnälla om småsaker, vi har lärt oss att hantera varandra, respektera och att diskutera med varandra utan att värsta väldskriget drar igång, som det kunde göra förr...
 Vi har varit mindre snygga och mindre smal...... *harkel*
 Men vi har också varit mer snygga!!;-)
Tänk att dessa 3 små guldklimpar är tillverkade av oss, vårt eget kött och blod. En blandning av lugnet själv och av hoppitossan...;-)
Att sedan de 2 minsta grabbarna Grunditz håller på att spy när vi pratar om hur man gör barn, ja det är en annan femma.. Det här med att göra barn, ja det ska dom ju aldrig göra. Så ÄCKLIGT att göra barn, fy och fräs.. Men jag hoppas verkligen dom hinner ändra sig för jag vill faktiskt bli farmor en dag och Jonas farfar!;-)
 Imorse när jag smet till jobbet och Jonas fortfarande låg i sängen och jag pussade honom hej då, påminde jag honom: -Grattis på årsdagen baby! -Åh fan, just det de är ju den 11 maj, blev svaret! Årsdagar är till för att firas och jag tar alla tillfällen till akt att bli uppvaktad på!
Så efter jobbet kom min käre make hem med denna underbara fågelbur med en söt liten blomma! Han kan min man, han har lärt sig efter 14 år att jag ÄLSKAR presenter! Det har han alltid varit grym på, att ge presenter och blommor!
14 år idag! Nu kör vi minst 60 år till tillsammans du och jag min lilla deg!!;-)
Älskar dej till månen och tillbaka min lilla gris!
Alltså detta med att ta kort med Jonas och se "normal" ut samtidigt.. Det är aldrig lätt.. Han MÅSTE ALLTID klämma mej på brösten samtidigt.. Gud så omoget av en snart 40- åring som haft sin fru i 14 år... ;-) Ja snart, alltså han är ju "bara" 38 än bästa att förtydliga det;-)
ÄLSKAR DEJ!
(Även om jag ibland kan vara jäkligt dålig på att visa det...)

4 kommentarer:

  1. Duktig kämpat av er!
    Stort GRATTIS till er årsdag! :)

    SvaraRadera
  2. Gud vilket fint inlägg, blir helt tårögd av att lösa det. Grattis till er, ni ör fantastiskt fina ihop!!

    SvaraRadera
  3. Grattis på årsdagen eller dagen efter stämmer bättre!!
    Åå jag och min kille har varit ihop i 2 år!! Och när man läser detta inlägg så blir man som kär på nytt i den man älskar!! För det är så sant att kärlek över vinner allt!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!