söndag 24 maj 2015

En helg full av kärlek, mat, vänner, dricka, chill och härligt väder!

Vilken underbar helg vi haft! En sån där skön helg som vi kommer leva på länge!
I fredags blev vi bjudna ut till min kollega/kollegor Andreas och Victoria! Japp, jag jobbar med Andreas men också med Victoria ibland! Och JAPP vi hade masssssor att prata om även om vi ses 5 dagar i veckan! För prata, ja det är vi banne mej grymma på!;-) *fniss*
Det vankades räkfrossa! Färska räkor, rökta räkor och till det, ostron! Vilken härligt avslut på veckan! Jag älskar skaldjur och skulle lugnt kunna leva på det 7 dagar i veckan!;-)
Sååå sjukt gott! Japp även ostronen! Slämigt och som att äta en kallsup från havet? Absolut INTE!
Jag fick "bebis" mysa med Elliot! Ja alltså bebis och bebis, men för mej är han en bebis. Trots att han är 1½ år och såååååå underbart charmig!
Man har verkligen glömt bort den där tiden när kidsen var så här små, det måste jag erkänna... Gud, han är ju så liten tycker jag!;-)
 Vi fick inte bara underbart goda skaldjur och gott vin. Vi fick också supersmarrig efterätt i forma av hemmagjorda maränger...
 Hemmagjord lemoncurd....
 Glass, hemmagjord kolasås, jordgubbar, grädde och banan! Åh gud va jag älskar sån efterätt!
 Både stora och små var väääldigt nöjda med efterätten, speciellt när marängerna gav denna läckra färg på tungan!;-)
Klockan går så evigt fort när man har supertrevligt och framåt tolv tiden på natten var det dags för oss att fräsa hemåt...
Tuuusen tack snälla rara ni för en toppenkväll! Den gav faktiskt mej en aning huvudvärk igår morse.. Men visst beror det på ostrona? De kan inte bero på vinet? *haha*
Lördagen spenderades i trädgården, fix och trix.. Jag håller på att ta över kommandot över ogräset och nu måtte skiten snart vara bort! Jag ger mej inte förens ALLT ogräs är borta, så det så!
Jonas och Douglas åkte en snabbis ner till stugan och levererade 2 nya soffor till smultronstället...
När dom kom hem sov dom middag i solen på framsidan!
Varför har vi inte tänkt på att ha det så här innan? Det är ju superhärligt att sitta där!
Igår kväll var vi bjudna till våra härliga vänner Berg och Martina! JA, vi har verkligen haft en lyxhelg och blivit bortskämda med mat och dryck hela helgen!;-)
Mumsigt grillat och nypotatis! Jag dör va gott!!
 En solig kväll och kidsen var ute körde brottning på studsmattan! Ja alltså dom körde inte bara brottning där, nej även inne.. Speciellt Alfred och Fabian som var typ i luven på varandra heeeela kvällen.. Att dom bara orkar? *muttrar högts som fan*
 Alla dumheter som Fabian lär sig, det lär han sig av farbror Berg... Dom där 2 ihop alltså... Ja bilden talar liksom för sig själv!;-)
 Efterätt... Knäckig päronpaj! Alltså såååå gott!!! Ska ta receptet så lovar jag att dela med mej till er!
Senare framåt kvällen kom även Veronica och Per på besök!
Vi satt länge på altanen, sipprade rödvin i stora klunkar, pratade om allt och hela världen och pratade ännu mer!
 Några av oss var mer trötta än andra och somnade lite var stans...;-) Jo då, och så även Jonas... Han va väl också trött och behövde sova... *viskar tyst som en mus* Han skyllde på att han hade varit uppe tidigt på morgonen, jag skyllde nog på ölen och jag vet att jag har rätt!;-)
 Vi pratade så mycket att vi nästan missade segern som Måns tog hem för Sverige! Men när det bara var ett par röster kvar kom de vakna ungarna ut till oss och sa att Sverige nog skulle vinna allt! Så jo, vi såg vinsten! Galet kul! Fy fan va han är bra!
Sovmorgon till 10! Japp då fick vi väcka Fabian, den lilla sjusovaren... Ska verkligen inte klaga över hans sömn.. Han somnade ändå innan klockan 20 ikväll!
 Solen har strålat hela dagen idag och vi har varit ute, inne och varit iväg och fixat och köpt lite ny/gamla grejer till uterummet!
Sitter just nu i uterummet i vår nya soffa! Golvet är inlagt och jag har också börjat piffat lite här och där! Det kommer bli såååå bra!
Lovar att bilder kommer senare, men först måste de bli helt klart!;-)
Den här helgen har gett både kärlek, mat, vänner, dricka, chill och härligt väder! En sån där perfekt helg!!

4 kommentarer:

  1. Åååh räkor! Åååh jordgubbar! :D

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg! Älskar helger som bjuder på hemmafix och häng med vänner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med!!! Mer såna helger tack!;-)

      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!