söndag 10 maj 2015

När man överväger att...

asfaltera hela skiten, inklusive gräsmattan...
Handen på hjärtat, jag gillar egentligen att vara ute i trädgården och fixa... Men finns inte tiden, så växer hela trädgården igen och då blir det bara jobbigt att ta tag i den där överväxta djungeln som blir och då tycker jag genast att det är svintråkigt att greja och fixa där ute...
Men så plötsligt händer det! Fru Grunditz tog sig ut igår tidigt på morgonen och började gräva, dra ogräs och klippa! Ibland vet jag inte alls vad jag gör, googlar lite om man verkligen får klippa den busken så och si? Ja ja, dör den, ja då är det väl så...
Igår när jag kom ut såg det ut så här...
Djungel va det ja! Herregud, ni ska veta att våra grannar mot bakisdan måste ha gråtit sig blöta när dom varje dag tittat in på vår gård... Dom är typ medelålders, har inga barn boende hemma, lever för sin trädgård och lägger varje minut av sin lediga tid i den! Går och pysslar och piffar i den ständigt och så tittar dom in i våran som ser ut som en djungel.. Ja de är klart att dom gråter, för ja det gör nästan jag med..
Gräset var så långt att vi nästan fick lov att ta fram lien för att få ner det! Jo då, Jonas har skött sig han har gett gräset lite extra näring, så jo nog har det vuxit under dom här veckorna som det regnat...
Slänten, den vackra slänten. Ja alltså den skulle kunna vara hur fin som helt om vi skötte den, var helt igenväxt av bara ogräs och gräs...
Ska inte gräs växa på gräsmattan och inte i landet?;-)
Alla i familjen drog sitt strå till stacken och hjälpte till igår för att få lite fason på vår trädgård och vi lyckades med bravur! Ogräs och djungel är nu ett minne blått, nu gäller det bara att hålla det så här fint...;-)
 Det är ju synd att man inte kan äta maskorosens rötter! Ja för herre min tid vilka rötter det är på dem... Vi skulle kunna ha mat en månad om vi lät dem härja fritt här på gården och i landen;-)
4 timmar senare och en massa blod, svett och onda händer ser resultatet ut så här! Inte helt felfritt, men va sjutton varför måste det vara det!
Jag funderar på att beställa en kärra med jord och ösa på! Ja för det tror jag växterna skulle må grymt bra av, lite extra näring!
Nu ser jag fram imot när det blommar, varma soliga och härligt lata sommardagar!!
Det BÄSTA när allt var klart var när studsmattan ÄNTLIGEN plockades fram och vilddjuren kunde hoppa loss!!! En sådan lycka!
Jo jag vet, skydd på studsmattan.. Det borde vi skaffa... Vi får nog lov att investera i det iår, trots att det gått bra i 5 år utan... Men plötsligt är olyckan framme....
Idag regnar det ute, men jag ska dra på mej regnstället och bege mej ut och rensa häcken! Ja ni hörde rätt! Jag tror banne mej att jag helt plötsligt fått lite blodad tand till detta med att ha en fin trädgård, plötsligt händer det liksom! Synd att asfaltera hela gården, det kanske inte är så trevligt ändå?!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!