tisdag 19 maj 2015

Att hitta på något tillsammans...

Helt plötsligt, efter si så där 10 år som riktiga småbarnsföräldrar har vi helt plötligt lite tid över för bara varandra! Ja alltså, så klart har vi haft det innan oxå.. Men då har det alltid varit med någon liten människa som dragit oss i byxbenen, åkt vagn, cyklat och inte alls tyckt de vi har gjort varit lika kul som vi...
Det är grymt lätt att glida ifrån varandra som småbarnsföräldrar, men det är oxå skitlätt att glida ifrån varandra när barnen blir större.. Ja för helt plötsligt står vi där, vi jag och Jonas och är vuxna, inte bara småbarnsföräldrar... Vi kan liksom helt plötsligt hitta på saker tillsammans, helt utan barnen... Ibland kan det oxå vara svårt, ja att helt plötsligt bara ha tid för varandra. Ja alltså missförstå mej rätt, men det vet jag att ni gör. Men alltså det jag menar är att vi har tid för varandra så mycket oftare nu än för typ 5 år sedan.. 
Vi har sagt att det är viktigt att verkligen fånga upp varandra nu, att vi liksom hittar på saker gemensamt. Nu menar jag inte att resa jorden runt, åka bort varje helg eller spela golf flera timmar per dag.. Nä för absolut inte de sistnämnda... Jag har lovat Jonas att aldrig börja spela golf och de står jag fast vid! Varför undrar ni? Känner man mej så vet man... Alltså det här med en skit liiiiten boll, en jätttttesmal klubba, en stooooooor gräsplätt och ett liiiiitet hål och så lägger man på mitt humör, den dåliga förloraren och att man måste uppföra sig på en golfranchen... Ja ni hajjar, det är lika med avbruten klubba som sedan slängs upp i ett träd... Jodå, jag har spelat minigolf mååååånga gånger i mitt liv och därav min erfarenhet. Har nämligen brutit av hela 3 stycken golfklubbor i mitt 35 åriga liv.. Så de kan jag lägga i min meritlista, eller kanske inte?;)
Iallafall försöker vi hitta på något gemensamt jag och min käre make! Vi försöker gå våra promenader och springa lite då och då! Vart grabbarna är? Hos kompisar, träningar eller hemma.. Inga pekpinnar nu tack! Jo vi lämnar kidsen hemma ibland själva och de klarar sig utmärkt!
Vårt mål att kanske genomföra ett litet lopp tillsammans! Att vi tränar ihop, genomför lite tävlingar och på så sätt hitta på roliga saker tillsammans! Och bonusen?! Vi får perfekt träning, pratar med varandra (kan kanske vara så att jag pratar och han lyssnar, men de är väl slitsamma;)) samtidigt som vi umgås och hänger med varandra precis som 2 vuxna ska och kan göra! Bra va?;)
Alltså våra stilar på kläder är ju en aning olika om man säger så... Ikväll gick vi en skön PW tillsammans. Jag bytte om, det gjorde INTE Jonas.. Varför göra det när man kan gå i skjorta liksom?
Jonas i ett nötskal och Jonas med en MYCKET svettig rygg! Ha ha!
Ja ja, svett är bara fett som gråter! Så de är ju ingen fara och svetten går ju bort i tvätten!;)
Sen, ja senare om några år. Då kanske vi till och med börjar köra någon helt annan träningsform tillsammans. Typ yoga eller boxas!;) 
Det viktigaste just nu är att vi försöker göra små grejer tillsammans, helst varje dag. Som en enkel PW på dryga timmen!

6 kommentarer:

  1. Hahahhaha sjukt kul att han har typ finskor!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter, och ni gör helt rätt! Älskar de där små promenaderna tillsammans! Tyvärr sker de alldeles för sällan hos oss! Men man måste vårda kärleken och det är det där lilla extra i vardagen som är det viktiga!

    SvaraRadera
  3. Så viktigt att få till en stund då och då på tu man hand, annars vaknar man upp efter flera år när barnen inte vill veta av 'en och undrar vad det är för en gubbe ;-) Vi har mer och mer tid för bara varann nu och jag älskar det!! Barnen väljer ju själva att växa ur oss, och det ska vara så.
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis... Tror att det kan vara så....
      Så härligt!

      Stor kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!