söndag 17 maj 2015

När bastukänslan trollas bort!

Vi har 2 små rum i stugan som vi pratat länge om att måla och lägga in nytt golv i.. Golvet har legat där i flera år under sängen och samlat damm... Men det lägger ju liksom inte in sig själv bara så där;-)
Den där bastukänslan på rummen ska nu äntligen trollas bort! Den fula furufärgen ska nu bli vit och ett snyggt ekgolv skall läggas in!
Det är supercoola tak som går högt upp i nock i båda rummen. Men eftersom att det har varit furufärg, så har inte den känslan blivit så där bra som den skulle kunnat bli...
 Dom är ganska små rummen, men det räcker gott och väl åt grabbarna som oftast bara sover därinne...
Så igår drog Jonas igång med målningen! Jag älskar när han får den där masken i kroppen som styr honom att bli så där kreativ!;-)
Måla, måla och åter måla! Han kan den där konsten att måla tak.. Har ju måla hela vår övervåning á 100 kvadrat 4 gånger.. Så jo, nog kan han måla tak vita allt!;-)
Bara genom grundmålningen så ser man hur bra det kommer bli! Självklart skulle vi vilja vara kvar och bara fortsätta måla, måla och åter måla. Men som sagt, vi får fixa det en annan helg!
Alfred har bestämt att sängen också ska målas och då i denna härliga turkosa färg! Byrån (som knappt syns på bilden) kommer att målas vit och det kommer bli sååå bra, det är jag helt säker på!
Innan vi renoverade vårt kök (STOR vattenskada för ca 4 år sedan, så vi fick riva ut precis allt som kostade både tid, tårar, svett, blod och en massa pengar), var hela köket/TV-rummet gjord av bara furu...
Men efter många penseldrag och uppbyggnad av nytt kök, blev resultat detta.. Tänk att färgen vit kan göra att det blir så vackert!
Jo jag vet, det fattas en vit skiva på skänken.. Ni vet, gör man inte rätt från början och sätter dit den. Så blir det oftast så att det liksom heller inte blir gjort sedan;-)
Min tanke är att jag ev ska måla skåpet som står till vänster i någon kul färg till sommaren! Vi får väl se vad de andra tycker samma som mej!?;)
Jag drömmer också om att måla hela vårt uterum i vitt! Där är det också furu ÖVERALLT.. Den där bastukänslan som är så trist och sååå FUL! Men vi får väl se om det finns tid och energi för det senare!
Jag älskar i alla fall att bastukänslan trollas bort i smårummen och jag vet att det kommer bli sååå fint när det är klart!

FORTSÄTTNING FÖLJER....

4 kommentarer:

  1. Det kommer bli så fint med vitt, ett helt annat rum :)

    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag med! Älskar VITT!;-)

      Kram K

      Radera
  2. Furu ör verkligen ingen hit! Kommer bli så bra med vitt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fy bubblan, äckligt är det;-)
      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!