onsdag 19 oktober 2011

Smoothie glass!

Vi konsumerar väääldigt mycket smoothie här hemma i alla olika slags former när som helst på dygnet;-)! Det är kanonbra till tex frukost, mellis och kvällsmat!
Och man kan blanda i det man har hemma, liksom man tager vad man haver och sånt gillar jag;-) (Onyttiga eller nyttiga!)
Jag försöker att inte göra smoothisarna allt för onyttig och sockriga. Så idag gjorde vi kombon exotisk mix, soya mjölk, kesella och en liten liten skvätt sukett. Det smakade verkligen mumma!
Men så blev det massor över och istället för att slänga det eller spara(blir väääldigt rinnigt då) Så gjorde vi ett exprement jag och killarna! Vi frös in den resterande smoothien och toppade "glassen" med några bär!
Sedan var det bara att vänta och vänta och vänta och vänta... Efter ca en timme kunde inte killarna hålla sig längre utan tyckte det var dax att ta fram våran hemmagjorda smoothie glass! Dock hade den inte hunnit frysa mitt i utan var lite lös där. Men vad gör väl det?;-) Men jag kan nog rekommendera att ha den i frysen i några timmar;-)
Och den var verkligen sååå god! En blandning av sorbetglass och vanlig och den var liksom så där lätt i smaken! Kan tänka mej att den kan vara supergod som efterrätt efter en mastig middag!

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Går du på LCHF?

    SvaraRadera
  2. Nej nej nej malla det gör jag absolut INTE.. Är helt imot den dieten... Jag kör på sunt förnuft;)!!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Åh, det såg ju riktigt gott ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Låter ju gott, tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Såg riktigt gott ut! Får nog testa det :) Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!