torsdag 27 oktober 2011

Kan svanskotan växa?

Jag har en fråga till er som ni kanske kan svara på?
För några veckor sedan på träningen så märkte jag att det gjorde hutlöst ont när jag satt på halva rumpan och halva svanskotan och gjorde magövningar. Det liksom ilade upp i hela ryggen, smärtade och ömmade...
Häromdagen  när jag låg i sängen och kände efter på min svanskota så märkte jag att den var hur stor som helst, som en boll... Det känns som om den har växt ut och att det är på väg att bli en svans där bak... Skitläskigt.. Jag bad Jonas att känna och klämma, ja för att ibland kan man ju liksom få för sig att kroppsdelar har växte mer än vad de har. Men mycket riktigt han kände oxå att den var stor...
Nu blir jag så där nipprig och nervös.. Vad är det som håller på att hända med min svanskota? Är det för mycket träning och att jag har på någotvis ansträngt den och att den då har blivit så pass inflammerad att den växt? Eller vad är det för något? Jag är ju en sån där person som får för mej att jag nu har fått värsta sjukdomen... Jag vågar knappt ringa till doktorn, vad ska jag säga liksom: -Hej mitt namn är Karolin och jag tror att en svans håller på att växa fram ur min kropp?! Vänta lite säger läkaren, du ska få bli kopplad till psyk!;-)
Nej då skämt och sido... Vad tror ni jag har för fel? Bör jag vara orolig? Kan svanskotan växa? Bör jag ringa läkaren? Kiropraktorn? Massören?
Ja för jag har ju ingen lust att se ut så här i framtiden;-) *fniss*

11 kommentarer:

  1. Jag hade nog ringt vårdcentralen... Men den har nog inte växt *fniss* men den kan ju vara inflammerad eller nåt :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Eller så är det för att rumpan har minskat runtomkring.. ;)

    SvaraRadera
  3. Du har gått ner i vikt, då blir den mycket mer framträdande. Och mottaglig för tryck när du ligger och sitter. Det kan göra ont. Kram! Madde

    SvaraRadera
  4. Madde skriver precis som jsg skrivit till dej på fejjan :)) /kram,Kate.

    SvaraRadera
  5. jag tänkte som Madde jag,,,men ring och hör i fall det gör ont, ska inte gå omkring och ha aj aj ju!

    SvaraRadera
  6. Blä vilka äckliga bilder! Nä så får det ju inte bli!!!
    Jag tror att våra kära läkare har fått höra det mesta, så ring du och säg att en svans håller förmodligen på att växa ut där bak;);)

    Skämtåsido, jobbigt att vara orolig och ha ont. Hoppas det löser sig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Tvi!
    Sv; jag hoppas jag ska vara nöjd med wordpress.
    Liiite lite vemodigt ändå, haha!

    SvaraRadera
  8. Lägg en kudde under!
    Hoppas att det släpper.

    Trevlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Det skadar ju inte att ringa och fråga. Växa tror jag inte heller att den kan göra. ;-)
    Men det kan ju vara något annat.

    PS. Var i hela friden fick du bilderna ovan ifrån?? Ha ha ha! :-D

    SvaraRadera
  10. Tror också att "fläsket" runt har ramlat av så den syns och känns mer nu :-)
    Angelica

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag googlade för att få ett svar på vad min ömma svanskota kan beropå och hamnade här hos dig. Det du beskriver om din "långa" svans stämmer på pricken in på mig och mitt problem... Så jag tänkte höra med dig om du har åtgärdat den eller bara lever vidare? ;) Jag har själv gått med denna sen sommaren -12, har gått ner mycket och tränar mycket. Upptäckten gjordes lika som du men nu kan jag knappt sitta eller ligga utan att den påminner mig.
    Törs inte gå till läkaren då det är kopiöst obehagligt när man rör den och så är jag aningens rädd för att vara döds sjuk förstås ;)

    Vore så himlans tacksam för svar!

    MVH djuret alias helen.ostmark@hotmail.com ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!